VOORALSNOG GEEN VOLGENDE RACE
NIEUWS
DRTCC9 | Ronde 1 & 2 | Spa-Francorchamps | Review
Geplaatst door Marcel Bosman | | 06 september 2016
Ontbrekende image

1 september was het zo ver, de ‘R’ in de maand dus RRRrrracen. De eerste race van het 9e seizoen DRTCC stond op het programma met een nieuwe simulatie/game namelijk Assetto Corsa.

Michael Storm, wie anders, mocht van Pole vertrekken gevolgd door Dennis Gerressen en Robbert de Rooij.

Michael vertrok en reed weg van de rest van het veld zoals alleen hij dat kan. Daarachter ontstond een gevecht tussen Ensing, Tieman en Gerressen wat door ging tot aan de laatste bocht. Gerressen haalt in de busstop Ensing buitenom in en Tieman weet op tractie ook Ensing in te halen.

Race 2 en Ensing wil natuurlijk wraak en die kreeg hij dan ook. Ensing weet de tweede race te winnen gevolgd door Kevin Benningshof en Dennis Gerressen.

In de laatste paar ronden ontstaat er een mooi gevecht op de baan tussen Bosman, Tieman en de Rooij. In ronde 7 weet Tieman Bosman eindelijk in te halen in de busstop en weet zo P6 te pakken.

De tussenstand na 2 races is Jan-Wim Ensing gedeeld eerste met Dennis Gerressen en Niels Tieman derde.

Een highlights video van beiden races kunnen jullie hier vinden: https://youtu.be/xFqaM3bCHvw

 

Op naar Poznan.

Vliegende start voor Dennis Gerressen en team Virus
Geplaatst door Marcel Bosman | | 18 april 2016
Ontbrekende image

Donderdag 14 april was het zo ver, de eerste race in het DigitalRacing Formule Renault kampioenschap. In totaal waren 33 coureurs afgereisd naar het iconische circuit in de belgische Ardennen.

Michael Storm wist de snelste tijd neer te zetten in de kwalificatie. Tussen P5 tot P16 zat maar 1 seconde in rondetijd, van P17 tot P28 was dit ook maar 1 seconde. Dit zou voor spannende gevechten kunnen zorgen.

In de eerste race was het Michael Storm die als eerste over de finish wist te komen met ruim 10 seconden voorsprong op Jarno Pannekeet. Dennis Gerressen wist een mooie 3e plek te bemachtigen.

De top 10 uit de eerste race wordt omgedraaid voor de start van race 2. Roy Visser mocht vanaf pole vertrekken met Nick Koole op P2 en Marcel Bosman op P3.
Visser heeft een solide start , Jurian Groenen is de ster van de eerste ronde en weet van P5 op te klimmen naar P2. 2 ronden later weet hij ook Roy Visser te passeren en lijkt op weg te zijn naar een zekere overwinning tot hij 2 rondes voor het einde de pits in duikt voor brandstof. Het team had hem laten starten met te weinig brandstof. Uiteindelijk komt Groenen over de finish als 9e. RoyVisser lig weer eerste met teamgenoot Dennis Gerressen tweede.
In de laatste ronde laat Visser Gerressen voorbij, sommigen zeggen teamorders maar we zullen het nooit weten. Jarno Pannekeet maakte het podium compleet.

In de tussenstand staat Gerressen eerste, gevolgd door Pannekeet en Storm. Bij de teams staat Virus eerste, gevolgd door Team DFTBA en Scuderia Quarto Piano.

De volgende race is op 28 april in de duinen, we gaan het circuit van Zandvoort bezoeken, tot dan!

De ZAC10 heeft een kampioen: Fabian de Jong
Geplaatst door DigitalRacing.nl (Robert Saalmink) | | 14 maart 2016
Ontbrekende image

De ZAC10 is nog niet ten einde maar de kampioen is al bekend Fabian de Jong wist voldoende punten bij elkaar te racen om al voor het einde van het seizoen de titel te pakken. Bijzonderheidje: meerdere malen was hij al ZAC kampioen bij de teams, maar bij de rijders nog niet eerder. Fabian, gefeliciteerd!

Met tot nu toe vijf overwinningen uit negen races is het dus al een niet overbrugbare voorsprong in de strijd om de titel. Bij de teams is het nog even spannend: vijf punten voorspring slechts op ENWEB Racing. In dit klassement zal de beslissing dus pas in Daytona vallen. hier zit ook nog een schrapresultaat tussen, dus Skin Sense Racing zal hier wel degelijk even voor aan de bak moeten.

Een nieuwe competitie: DRFR1
Geplaatst door DigitalRacing.nl (Robert Saalmink) | | 10 maart 2016
Ontbrekende image

Op 4 april 2012 werd de laatste Formule ProLeague race gereden met de Formule RaceRoom in Race07. Daarna hebben we tot mei 2014 moeten wachten tot er weer een open wheel serie kwam in de vorm van de Skip Barber Championship. In beide gevallen was Michael Storm (wie anders) kampioen.

DRFR1
Met de introductie van de Formule Renault 2.0 in iRacing hebben we de kans om een nieuw kampioenschap op te zetten met deze auto’s in een Benelux setting. De officiële iRacing series gebruiken dynamisch weer en je hebt minimaal een C licentie nodig. Wij gaan geen minimale licentie of irating eisen stellen en gaan default iRacing weer gebruiken. Met gepaste trots kondigen we het eerste seizoen DigitalRacing Formule Renault aan, afgekort DRFR1.

4 races verspreid over onze BeNeLux circuits met een uitstap naar de Duitse Eiffel. DigitalRacing staat bekend als een gezellige community met sportief rijgedrag op de baan en dat willen we ook in dit seizoen weer centraal laten staan. We gaan ook gebruik maken van de tijd van de dag settings in iRacing. De officiële testsessie voorafgaand aan de race zal in de ochtend setting verreden worden, de eerste race in de middag en de tweede race in de namiddag.

Kijk voor alle details en de kalender in ons forum!

Nieuwe supported serie: Simracing Masters (SRM)
Geplaatst door DigitalRacing.nl (Robert Saalmink) | | 10 maart 2016
Ontbrekende image

ZAC deelnemer Tom van Put benaderde DRNL met een idee voor race serie, wat hij prima uitgewerkt had en ons erg aansprak. Terug naar de 'basis' van gentleman drivers en fun in simracen. Deze competitie van Tom is vanaf nu een supported serie van DRNL en de inschrijvingen zijn al gestart via deze website.

SimRacing Masters is een league voor de Gentlemen Drivers en enthousiastelingen onder ons. We opteren voor een format dat zoveel mogelijk mensen kan bereiken in combinatie met wagens en circuits die voor aangemane races kunnen zorgen. Het plezier van het rijden is belangrijker dan de pure resultaten. Daarom willen we een kort, aangenaam kampioenschap creëren waarbij iedereen kan meestrijden voor de overwinning. Er zijn races met verschillende racelengtes en je kan ervoor opteren om alleen of met 2 achter het stuur van een wagen te kruipen.

De auto's die je kunt kiezen zijn de Volkswagen Jetta TDI, Kia Optima en de Radical SR8. De gebruikte game is iRacing.

De kalender:

10 april 2016: Gentleman Trophy at Donington
24 april 2016: Racing Festival at Barber
22 mei 2016: New Race Festival at Zolder
12 juni 2016: Historic Grand Prix at Nurburgring

Alle informatie kun je in ons forum vinden.

Team DFTBA, Denemarken GTR24h 2015
Geplaatst door Brett Pit | | 29 oktober 2015
Ontbrekende image

Het laatste weekend van oktober 2015, GTR24h organiseerde weer het jaarlijks terugkerende 24 uurs evenement. Het uit Digitalracing.nl bestaande rijders Team DFTBA was aanwezig.

Na een flinke voorbereiding, de langste eigenlijk van alle jaren tot nu toe, ging Team DFTBA dit jaar met de Toyota TS040 Hybrid naar Denemarken. Ieder ver over de 100 rondes achter de kiezen en de tactiek was ook al bepaald. Een podium was dan ook het doel zoals eigenlijk elk jaar. Na vorig jaar Spa, was het weer oud en vertrouwd Le Mans.

In 2014 was het opbouwen en klaarzetten zo goed verlopen dat daar geen veranderingen hadden plaatsgevonden, en terecht. Als eerste team de setup draaiende en de eerste rondes werden gezet. Direct aansluitend de pits inrichten en de slaapplekken achter onze eigen pit claimen voor de vrijdag en zaterdag nacht. Alles verliep eigenlijk voorspoedig, iedereen moest wel wat wennen aan het stuur omdat iedereen eigenlijk met andere hardware thuis rijd. Ook meteen een puntje voor 2016, gezien wij niet een samenkomen hadden gepland vóór het evenement om het 1 en ander aan te voelen en proberen.

 

De zaterdag brak aan en de kwalificatie ging van start in de middag. Iets vertraagd door problemen bij de safetycar van de organisatie. Na een update op ieders systeem kon het ruim 20 minuten later dan gepland dan toch beginnen. Weinig grip op de baan bleek al snel en het was lastig de snelste tijd vast te houden. Michael Storm neemt normaal de hele 2 uur durende kwalificatie voor zijn rekening, maar nam na een paar pogingen zijn rust even. Marcel Bosman nam het stuur over, ook met oog op het meer rubber leggen op de baan. Het laatste deel van de kwalificatie werd weer door Michael Storm verreden en uiteindelijk klokte hij met een 3:15.508 wederom een pole position voor team DFTBA, 0.134 voor onze directe concurrent Endurance Racing in de Audi R18 e-Tron Quattro. Eigenlijk dus ook met opgeheven hoofd verlieten wij de kwalificatie.

De race werd iets verlaat door wat hardware problemen bij een team dat uit Ierland was overgekomen (terecht naar onze mening). De organisatie gaf van tevoren aan wel strak aan het tijdschema vast te willen houden, maar had gelukkig net die paar minuten speling om het dan uiteindelijk om 16:04 te laten starten....

SPONSORS
FORUM DISCUSSIES