Endurance racing [LeMans/WEC/ELMS/ALMS/etc.] ‎| Deel 3

Wat een GTD finish was dat weer zeg.
Ik moet zeggen dat ik het niet slim van Winkelhock vond om het daar buitenom te proberen. Maar gezien de topsnelheid van de Ferrari was het ook niet heel slim om in het infield zo hard te verdedigen, op de oval was hij weer makkelijk voorbij de Audi gekomen. Uiteindelijk is het gewoon racen en goed dat die tijdstraf terug gedraaid is.

Al had het gat natuurlijk nooit zo klein mogen zijn, die laatste caution ging helemaal nergens over. Maar voor de verhalen is zo'n sprint van 5 rondjes waar in meerdere klasses nog een direct gevecht voor de overwinning plaats vind natuurlijk erg goed. Dus die stuiterende Porsche kwam de organisatie wel goed uit.
 

Robert Saalmink

DigitalRacing | Directie
Die laatste caution sloeg inderdaad nergens op. We zeiden nog tegen elkaar in het begin van de race dat ze mild waren met cautions naar Amerikaanse begrippen, steeds spinnende auto's en geen geel. En in het laatste half uur moet het ineens wel. Vreemd.

Level 5 Ferrari heeft de overwinning wel weer terug trouwens, ze hadden een penalty voor avoidable contact gekregen, hun inbreng was dat er dan wel contact had moeten plaatsvinden. Twitter stond er ook vol mee :)

Hier nog een filmpje dat ik van Marnix door kreeg van het ongeval van Gidley en Malucelli. Vooral van de achterkant (vanaf ca. 0:50) zie je precies wat er gebeurde. Er was niet eens tijd om te remmen:

[video=youtube;Gu4D-qJsz4U]http://www.youtube.com/watch?v=Gu4D-qJsz4U[/video]
 
Last edited by a moderator:

Robert Saalmink

DigitalRacing | Directie
Eigenlijk is het sowieso een gekke move. Gidley remt een paar keer terwijl hij achter die groene zit. Als hij gewoon poot op het gas had gehouden en aan de rechterkant was gebleven was het ook wel goed gekomen denk ik zo.
 

Robert Saalmink

DigitalRacing | Directie
Autosport.com:

Risi Competizione Ferrari driver Matteo Malucelli has been released from hospital in the wake of the race-stopping accident in the Daytona 24 Hours.

The Italian was hit by GAINSCO/Bob Stallings Riley-Chevrolet driver Memo Gidley at the end of the third hour of the United SportsCar Championship opener.

He spent a night in hospital at the Halifax Health Medical Center in Daytona Beach for observation and was released on Sunday afternoon.

Malucelli has been cleared to fly home to Italy later on Monday.
Hier trouwens nog een afbeelding waarin te zien is hoeveel ruimte Guidi aan Winkelhock gaf. Niet veel, maar misschien toch net genoeg:
 
Die represaille was ook teruggedraaid las ik.

"The decision has been made to reverse the decision, rescind the penalty against No. 555 Level 5 Motorsports Ferrari 458 Italia team & reinstate drivers Scott Tucker, Bill Sweedler, Townsend Bell, Jeff Segal and Alessandro Pier Giuidi as the GTD class winners." IMSA
 
Tommy Milner heeft weer eens een GoPro aan z'n helm gehangen, wat zijn dit toch verschrikkelijk gave filmpjes:

[video=youtube;pxOl0b8K6FY]http://www.youtube.com/watch?v=pxOl0b8K6FY[/video]
 
:p ik weet het, ik ben 1 van de weinige, maar ik waardeer hem zeker om zijn fanatisme.
Ich wollte nicht LMP2 oder GTE machen, denn ich habe keine Lust, dass ständig Autos an mir vorbeifliegen", so Albers. "Ich möchte Spaß haben. Und diesen Spaß kann ich in der LMP1-Klasse haben. Wenn ich Freude am Fahren habe, dann bin ich motiviert. Wenn ich motiviert bin, dann bin ich auch schnell", erklärt Albers
ik mag dat wel, plus dat hij ooit live op tv olav Mol over de zeik kreeg, daar scoor je punten mee :lol:
 
Top