[F1] Grand Prix van België 2019

Tazz

Senior Member
#1



Tijdschema

Vrijdag 30 augustus 2019

11.00-12.30 1ste vrije training
15.00-16.30 2de vrije training

Zaterdag 31 augustus 2019

12.00-13.00 3de vrije training
15.00-16.00 Kwalificatie

Zondag 1 september 2019

15.10 Belgian GP

WK Tussenstand rijders & constructeurs:



2018 Stats

FP1 - Vettel - 1.44.358
FP2 - Raikkonen - 1.43.355
FP3 - Vettel - 1.42.661
Qualify - Vettel - 1.41.501
Race - Vettel - 1u23min34.476
Fastest Lap - Bottas - 1.46.286

2018 Pirelli tyre choice:

SS
/ S
/ M


2019 Pirelli tyre choice
 
#2
Bijzonder, Marcus Ericson rijdt geen indycar op portland dit weekend. De verwachting is dat hij het stoeltje van Kimi overneemt aangezien die waarschijnlijk niet zal rijden.

De redenen zijn nogal vaag :unsure: meet info volgt als die beschikbaar komt.

Bron Autosport.com
 

Tazz

Senior Member
#3
De ene website zegt dat ie een spierblessure heeft, de andere heeft het over maagproblemen.
Wel was naar het schijnt Ericsson 'not amused'. Mss weet ie al dat ie hoogstwaarschijnlijk niet zal hoeven invallen, maar daardoor mist ie wel de indycar race. Ik zou ook niet amused zijn in dat geval
 

Markie

Senior Member
#4
FP1:


FP2



FP2 alleen mediums



Ferrari mega snel in eerste sector en ok in laatste en verliezen flink in midden sector, rest wint niet genoeg in S2, Max reed geen snelle ronde op de rode band (foutjes/motor mapping probleempjes, low power modes). Long runs Mercedes veel beter op de soft, houden ze veel langer goed en Ferrari en ook Max verliezen daar dan. Op de mediums ziet het er beter uit voor Max en lijkt die redelijk met Mercedes mee te kunnen, Ferrari verliest dan ook iets minder.

Racing Point best of the rest, maar vermoed dat die de nieuwe Mercedes motor wat harder aan het testen waren. Zorgde voor, "het is bloed heet en ik ruik brand" en pits voor Lance en Perez, die super hard ging op de mediums long-run, uiteindelijk in vlammen.
(nog een auto met penalties?)

Mochten de Racing Point problemen aan de nieuwe Mercedes motor liggen, dan kan het nog iets spannender worden dit weekend.



 
Last edited:

Markie

Senior Member
#7


Denk dat Mercedes te ver weg is om het met een Q3 party-mode goed te maken, dus zou Ferrari eerste rij moeten kunnen zijn. Afwachten of Lewis er zonder chassis/gearbox schade afkomt en Max lijkt terug te zijn gegaan naar achtervleugel van gisteren, maar die liep over van alles te klagen, dus die hebben de komende twee uur nog wel nodig.

Perez motor was kaput, dus die rijdt met oude spec net zoals alle Renault powered teams, allemaal terug naar de oude spec, iets niet ok met spec C??
 
#11
Oei oei... Weer een Mercedes motor poef... En een Ferrari motor... En die Honda motor van Max wilde ook al niet. Net op tijd een tijd kunnen zetten voor de tweede code rood...

Wel ff peentjes zweten.
 

Markie

Senior Member
#15
Ferrari pole om te verliezen , alhoewel beste Mercedes sectoren bij elkaar is het gat een stuk minder groot dan het nu lijkt.


iets meer dan tiende tussen Perez en Norris, die net als Stroll en Grosjean eruit liggen.

 

Markie

Senior Member
#16
Ferrari voorste rij en Charles met de mega lap, nu hebben ze bij normale start een buffer. Max moet hopen dat die op de race snelheid wel mee kan.


Renault 6/7 die kwalificatie power mode werkt wel ,



 
Last edited:

Markie

Senior Member
#19
Hij is aan het racen met Perez, maar Kimi ziet hem natuurlijk (verwacht hem daar niet) nooit. Beetje onnodig, maar ook wel samemloop van omstandigheden
 
Top