[F1] Grand Prix van Canada 2019

#61
Gaat niets van komen maar ze maken een punt.

Toch was het weer schrikbarend hoe makkelijk Lewis op de mediums er naar toe reed. Die Mercedes blijft de beste wagen van het veld. Inhalen was moeilijk geweest, de Ferrari ging dat laatste stuk als de brandweer.

Red bull viel me tegen. Inhalen van de Renault lukte alleen op nieuwe banden. Wat een beetje vreemd is als je Marko over die Honda motor hoort.

Gasly, tja. Hij had de beroerde strategie met de rode band maar toch. Achter beide Renault???
 

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
#65
Misschien dat ik een beetje dwars ben in deze kwestie, maar ik ben het eens met de straf van Vettel. Iedereen is boos op de stewards omdat ze een beslissing hebben genomen die de race heeft beslist. Maar ze nemen een beslissing omdat Vettel een fout begaat. Daarna gaat hij dusdanig naar rechts, dat hij de ander de mogelijkheid ontneemt om in te halen.

Al met al, kan ik me best vinden in de straf van de stewards ondanks dat het een stempel gedrukt heeft op de uitslag en het gevoel van de race.
 
#66
Interessant stukje over waarom Ferrari de straf aanvecht
https://www.autosport.com/f1/news/144196/the-evidence-and-arguments-behind-ferrari-review
Leukste vind ik het argument dat Vettel helemaal geen autobreedte hoefde vrij te laten. De regels zeggen dat dit alleen hoeft als je van mijn gewisseld bent om te verdedigen en terug gaat op je lijn iets wat Vettel niet doet, verdedigen en terug gaan

Ik geloof niet dat de FIA het gaat terug draaien, grappig is het wel
 
#67
Wat een slecht argument van Ferrari.

Vettel is gestraft voor het onveilig terug de baan op komen. Dat staat redelijk los van een autobreedte vrij moeten laten als je van lijn wisselt.
 

speed9

Senior Member
#68
Wat een slecht argument van Ferrari.

Vettel is gestraft voor het onveilig terug de baan op komen. Dat staat redelijk los van een autobreedte vrij moeten laten als je van lijn wisselt.
Terug de baan op komen en daarmee geen wagenbreedte vrij houden en de achterliggende wagen (blijvend) blokkeren, dat mag dus niet.
Van de baan af + terugkeren op de baan = wagen achter je laten passeren volgens de FIA en dat snap ik wel.
 

Tjello

DigitalRacing.nl
#69
Interessant stukje over waarom Ferrari de straf aanvecht
https://www.autosport.com/f1/news/144196/the-evidence-and-arguments-behind-ferrari-review
Leukste vind ik het argument dat Vettel helemaal geen autobreedte hoefde vrij te laten. De regels zeggen dat dit alleen hoeft als je van mijn gewisseld bent om te verdedigen en terug gaat op je lijn iets wat Vettel niet doet, verdedigen en terug gaan

Ik geloof niet dat de FIA het gaat terug draaien, grappig is het wel
Ik las ook iets dat volgens telemetrie hij ongeveer dezelfde lijn zou rijden als de ronden daarvoor. Ziet Ferrari zelf niet in dat dit gewoon triest is om te doen? Ik weet wel hoe Vettel op de radio tekeer zou gaan als het bij hem gedaan zou worden...
 

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
#71
De bovenstaande informatie had ik nog niet gezien. Punt 3 is hilarisch te bestempelen en geeft ook wel aan dat ze niet heel erg sterk in hun schoenen staan.
 
Top