[F1] Grand Prix van Mexico 2019

Tazz

Senior Member
#1



Tijdschema

Vrijdag 25 oktober 2019

17.00-18.30 1ste vrije training
21.00-22.30 2de vrije training

Zaterdag 26 oktober 2019

17.00-18.00 3de vrije training
20.00-21.00 Kwalificatie

Zondag 27 oktober 2019

20.10 Mexican GP

WK Tussenstand rijders & constructeurs:



2018 Stats

FP1 - Verstappen - 1.16.656
FP2 - Verstappen - 1.16.720
FP3 - Verstappen - 1.16.284
Qualify - Ricciardo - 1.14.759
Race - Verstappen - 1u38min28.851
Fastest Lap - Bottas - 1.18.741

2018 Pirelli tyre choice:

HS
/ US
/ SS


2019 Pirelli tyre choice
 
#3
Het wordt in ieder geval niet zo maar een derde Maxico lijkt me. Ik dacht dat ze altijd het voordeel hadden van dat de Renault motor relatief goed tegen de ijle lucht op hoogte kon en dat voordeel is er nu neem ik aan niet meer voor RBR. Maar wellicht zijn ze nog steeds heel sterk hier.
 
#4
P4 of 5.... Alles meer dan dat is mooi meegenomen. Of weer een botsingen in de eerste ronde. Dat zijn de twee smaken die er op dit moment zijn. Vervelend voor al dat volk in de Ziggo maar die kijken over een paar jaar toch weer allemaal voetbal😀
 

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
#5
Ik verwacht een zeer sterk Ferrari team. Mercedes volgt en daarna Red Bull. Ik ben ook benieuwd naar Renault, door de redenen die Joost al eerder aan gaf.
 

Markie

Senior Member
#6
Het voordeel van de RBR13/14 was niet alleen het relatief beter (minder slechte ice) presteren van de Renault motor.
- Mexico is een baan waar je met maximale downforce rijdt, was RBR het beste in nu Mercedes.
- En Mexico is een baan die heel zwaar op de banden (slijtage) is en daar was ook RBR het beste in, nu ook Mercedes.

Blijft de vraag waar het Ferrari motor voordeel vandaan komt en of de hoogte daarop een invloed (ice) zou hebben. Want als het bijvoorbeeld vanuit de turbo komt kan het ook nog eens groter zijn, of gelijk als het uit de ers/batterij komt.

Maar verwacht geen dominant RBR dit jaar.
 

Jarninho

Senior Member
#8
Ik ben benieuwd of RB uberhaupt het podium gaat halen.
Renault gebruikt een kleinere turbo, kan die daardoor harder laten draaien en de ijle lucht beter compenseren. Met Honda hebben ze dit voordeel dus niet meer.
Bandenslijtage zal dit jaar minder een issue zijn omdat Pirelli hardere compounds meeneemt en het lijkt niet erg warm te worden.
 

Markie

Senior Member
#9
FP1:





Zoals altijd weinig grip, nog minder door regen gisteren en zeker de reds hadden last van graining (Mercs). Even kijken hoe dat zich gedurende het weekend ontwikkeld, zeker ook doordat er regen verwacht wordt in het weekend. Ferrari's op de mediums, rest op de softs en in de laatste paar minuten vd long-runs hielden die het veel beter uit dan de softs.


Stroll: https://streamable.com/saf33 & https://streamable.com/j3g1w
 

Markie

Senior Member
#12


RBR ziet er beter uit dan ik had gedacht, zeker in de long-runs, moet je wel een Ferrari inhalen, want schat die wel op pole. Mercedes lijkt er iets achter te zitten, maar even kijken of dat ook zo blijft als de baan meer ingerubbert wordt (wel kans op regen, dus dat kan ook zo blijven).

Middenveld close en Toro Rosso dichter op de McLaren als normaal, misschien doet die Honda Turbo het wel goed op hoogte.


Wat momentjes:

Charles: https://streamable.com/5fbpj & https://streamable.com/dsrxa

Valteri: https://streamable.com/uhabo
 

Markie

Senior Member
#13



Natte baan die naar het einde van de sessie droog werd. Mercedes zat iets dichter (speedtraps) op de Ferrari's dan gisteren. Max was erg snel in zijn eerste run, maar had verkeer in zijn 2e snelle run (Net als Albon) toen de baan op zijn droogst was. Als ze bij RBR het verschil in S1 kunnen beperken tot 2/3 tiende later vandaag gaan die er ook dicht op zitten, maar even afwachten hoe ver de motoren opengedraaid waren in FP3.

McLaren erg goed, ook Gasly die maar 15 minuten in auto zat (buikloop) en die twee teams lijken het hele weekend net iets voor de rest van het middenveld. DannyRic had technisch probleem en toen ze daar naar gekeken hadden hielden ze ook Hulk binnen, niet zeker wat daar nu mee was.
 

Markie

Senior Member
#15


Dacht dat de Haas altijd wel ging met max downforce, maar die lopen hier voor geen meter en allebei eruit + stroll

en TR/McLaren zien er weer goed uit, benieuwd of die dat kunnen volhouden tot Q3 en wie gan er op de mediums in Q2
 
#18
Hopelijk niet weer de Q3 helden de klos door het moeten starten op de softs. Als ik het goed begrijp willen ze die regel schrappen (zodat je dus ook na behalen Q3 vrije banden keuze hebt)
 
Last edited:
Top