Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 10]

Status
Not open for further replies.
#1
[formule1]
Originele startposts door BeQuietAndDrive & Dangerous²

[spacer]

Formule 1 nieuws en discussie: wat wel en wat niet?
Op veel autosport sites worden dagelijks F1 nieuwsitems gepost. Deze kun je in deze thread quoten (ALTIJD MET BRONVERMELDING!) en daar je mening over geven en er een discussie over opstarten. Het is NIET de bedoeling nieuwsitems te posten en verder niets erbij, dus post altijd jouw mening/bedoeling erbij.

In-depth technische discussie en silly season-talk zijn aparte threads voor, zie de links. Ook kan algemene discussie over een bepaalde race, beter in de thread van die betreffende race gepost worden.

[spacer]



[spacer]

Links naar andere F1 threads
Autosport Foto's Thread
Autosport & Techniek Thread


[spacer]

Vorige delen:
Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 9]
Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 8]
Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 7]
Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 6]
Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 5]
Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 4]
Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 3]
Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 2]
Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 1] (Helaas verloren gegaan op het oude Gamer forum)

[spacer]
[logo_dr]
 

speed9

Senior Member
#2
Nieuwe spionagerel met Force India en Lotus in de maak

Force India en het nieuwe Lotus F1 Racing confronteren de Formule 1-wereld mogelijk met een nieuw spionageschandaal. Force India heeft het eerste windtunnelmodel van Lotus F1 Racing bestudeerd en is bezorgd over de gelijkenissen met de eigen auto.

Bij Lotus F1 Racing heeft Mike Gascoyne de technische leiding, zoals hij dat tot eind vorig jaar bij Force India had. Niet verwonderlijk dat de auto’s op elkaar lijken, zijn ideeën over hoe een Formule 1-auto er uit moet zien zijn waarschijnlijk niet veranderd. De zorgen gaan echter uit naar een achter gelaten windtunnelmodel.

Force India werkte met Gascoyne samen met Aerolab/Fondtech. Toen de Indiase renstal die samenwerking beëindigde is een schaalmodel achter gebleven in de faciliteiten van Fondtech. De vrees is nu dat Gascoyne die gebruikt heeft voor Lotus F1 Racing, zo bericht Motorsport Aktuell.
Bron : F1today.nl
 

Tjerk Korving

DigitalRacing | Directie
#3
Pfft. Als je bang bent dat iemand je ontwerpen gaat gebruiken moet je geen spullen laten liggen. Als je er zelfs nog weet van hebt dat zo'n model is achtergelaten, dan is het helemaal dom om het niet alsnog op te halen. Zoveel waarde hebben ze er dan kennelijk niet aan gehecht.
 

speed9

Senior Member
#5
Pfft. Als je bang bent dat iemand je ontwerpen gaat gebruiken moet je geen spullen laten liggen. Als je er zelfs nog weet van hebt dat zo'n model is achtergelaten, dan is het helemaal dom om het niet alsnog op te halen. Zoveel waarde hebben ze er dan kennelijk niet aan gehecht.
Als ik wil dat niemand me bank code weet,post ik toch ook niet op het forum.

Dit is meer uitlokken vind ik,en als het "Stelen" is,dan is het hun eigenschuld.
 

Neo-242

Senior Member
#6
Nu nog Renault de deuren dicht door de slechte prestaties, een of twee nieuwe teams die niet op de grid raken, en Ferrari kan opnieuw gaan dromen van een derde wagen per team ;)
 

Tjerk Korving

DigitalRacing | Directie
#7
Nu nog Renault de deuren dicht door de slechte prestaties, een of twee nieuwe teams die niet op de grid raken, en Ferrari kan opnieuw gaan dromen van een derde wagen per team ;)
Wil je niet zulke dingen gaan bedenken allemaal? :D

Renault heroverweegt toekomst in Formule 1
04 november 2009

De raad van bestuur van Renault is woensdag voor een spoedoverleg bij elkaar gekomen in Parijs. Onderwerp van gesprek was de toekomst van het Franse automerk in de Formule 1. Zo meldt de BBC.

Snel meer.

Bron: www.gpupdate.net
Renault considers Formula 1 exit
By Andrew Benson

Fernando Alonso's Renault at the season-ending Abu Dhabi Grand Prix
Renault could become the fourth manufacturer to quit F1 in a year

Renault have held an emergency board meeting in Paris to discuss pulling out of Formula 1 with immediate effect.

The French car company was considering whether to remain in the sport with its own team, switch to simply being an engine supplier or quit altogether.

The outcome of Wednesday's meeting was not immediately forthcoming.

News of Renault's possible exit comes on the day Toyota said it was quitting F1, becoming the third car company to leave the sport in the last 11 months.

Renault's emergency board meeting was attended by F1 team bosses Bob Bell and Jean-Francois Caubet, although neither man was allowed to take part in the debate about the team's future.

Renault have had their least competitive F1 season since 2001 and finished eighth out of 10 teams in the constructors' championship after Sunday's final race of the season in Abu Dhabi.

The company came under scrutiny for the team's involvement in the Singapore 2008 race-fixing scandal, in which they decided not to contest charges that they had asked Nelson Piquet Jr to crash to aid team-mate Fernando Alonso's bid for victory.

Motorsport's governing body the FIA gave Renault a ban from F1, suspended for two years, as punishment, while team bosses Flavio Briatore and Pat Symonds were forbidden from attending FIA-sanctioned events.

Last month, Renault signed the highly-rated Polish driver Robert Kubica to lead their team in 2010 as a replacement for double world champion Alonso, who has moved to Ferrari.

Bron: www.bbc.co.uk
 

Darthwillie

Senior Member
#8
slap, ik begrijp ze best maar ga dan niet heel pedant dreigen met een breakaway serie. Lutsers

Toch was dit een van de weinige dingen die ik met Mosley eens was en wat ik hem kwalijk nam. In het begin kon hij niet snel genoeg de kleine teams opruimen om de fabrikanten binnen te halen, later had hij door dat fabrikanten hoge eisen stellen maar F1 ook zo laten vallen, simpelweg omdat het niet belangrijk is in het grote plaatje. Williams KAN NIET opstappen omdat ze niets anders doen dan F1.
 

Neo-242

Senior Member
#9
Straffe taal van Ferrari!

Ferrari: Pull-outs not due to downturn

By Matt Beer Wednesday, November 4th 2009, 17:30 GMT

Ferrari has suggested that the departure of Toyota, BMW and Honda from Formula 1 in the past year is due to the actions of the sport's bosses rather than the economic downturn.

Toyota announced its decision to pull out of the world championship earlier today, citing the "current severe economic realities" as the reason for its abrupt exit.

But an item published on Ferrari's official website argued that Toyota and its fellow car makers' decisions had been prompted by a 'war on manufacturers' in F1.

"In reality the steady trickle of desertion is more the result of a war against the big car manufacturers by those who managed the sport, than the effects of the economical that affected Formula 1 over the last years," it read.

The article reiterated Ferrari's belief that the independent teams that have been granted 2010 entries are not of the calibre of the manufacturer outfits.

"Formula 1 continues losing important parts: over the last 12 months Honda, BMW, Bridgestone and this morning Toyota announced their retirements. In exchange, if one could call it that, Manor, Lotus [because of the team of Colin Chapman, Jim Clark and Ayrton Senna, to name a few, there is hardly more than the name], USF1 and Campos Meta arrived.

"You might say 'same-same', because it is enough if there are participants. But that's not entirely true and then we've got to see if next year we'll be really as many in Bahrain for the first starting grid of the 2010 season and how many will make it to the end of the season."

The piece also made a cryptic comparison between F1's situation and an Agatha Christie mystery novel, and urged the sport to take action against those responsible for the pull-outs.

"It seems like a parody of Agatha Christie's 'Ten Little Indians', published in England for the first time in the year 1939, but reality is much more serious.

"In Christie's detective novel the guilty person is only discovered when everybody else is dead, one after the other. Do we want to wait until this happens or should we write Formula 1's book with a different closing chapter?"

Ferrari's statement comes on a day when Renault - one of only three manufacturers left in F1 alongside Ferrari and Mercedes - is also evaluating its F1 future. The company is discussing its plans at an extraordinary meeting.

Bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/80013
Ik denk dat het onweer in de F1 nu pas echt goed begonnen is.:blink:
 

speed9

Senior Member
#10
slap, ik begrijp ze best maar ga dan niet heel pedant dreigen met een breakaway serie. Lutsers

Toch was dit een van de weinige dingen die ik met Mosley eens was en wat ik hem kwalijk nam. In het begin kon hij niet snel genoeg de kleine teams opruimen om de fabrikanten binnen te halen, later had hij door dat fabrikanten hoge eisen stellen maar F1 ook zo laten vallen, simpelweg omdat het niet belangrijk is in het grote plaatje. Williams KAN NIET opstappen omdat ze niets anders doen dan F1.
Mag ik hard zijn?
Mr.Williams leeft voor/van de F1.
Zelfde als Patrick Head maar als 1 van hun 2 niet meer leeft,dan stop Williams ook denk ik.

Het is gewoon de man zijn passie.
Ferrari was ook niet meer Ferrari zonder F.Enzo laten we eerlijk zijn.
 

Tjerk Korving

DigitalRacing | Directie
#11
Ferrari is nooit positief geweest over nieuwkomers dus ik neig zulk commentaar al snel met wat korrels zout te nemen. Om alles al af te kraken voordat er überhaupt een meter is gereden vind ik voorbarig. Noch een fabrieksteam noch een privéteam zal bij een oprichting vanaf nul gelijk competitief zijn.

Of het een gevolg is van het beleid... met een nieuwe FIA president is het de kans om de zaken te verbeteren zou je zeggen dus ook dat kan je een kans geven.
 
#12
Je zult, als Kubica, maar net een contract hebben getekend bij Renault, en ze trekken de stekker eruit.

Ik vraag me af hoe de F1 dan uitziet volgend jaar. F1 met maar 3 motorleveranciers? (Ferrari, Mercedes en Cosworth?) Maybe Renault (dat was ook een optie van de vergadering las ik net.

Gaat de slechte kant op op deze manier.

Bandenleverancier hetzelfde. Tot nu toe hebben vele bekende leveranciers al bekend gemaakt dat ze geen leverancier willen worden in de F1
 
#13
Ferrari is nooit positief geweest over nieuwkomers dus ik neig zulk commentaar al snel met wat korrels zout te nemen. Om alles al af te kraken voordat er überhaupt een meter is gereden vind ik voorbarig. Noch een fabrieksteam noch een privéteam zal bij een oprichting vanaf nul gelijk competitief zijn.

Of het een gevolg is van het beleid... met een nieuwe FIA president is het de kans om de zaken te verbeteren zou je zeggen dus ook dat kan je een kans geven.
Tja, Ferrari is wat kort door de bocht, echter, de complete puinhoop die F1 was dit jaar met dubbele diffusers, breakaway series, een FIA verkiezing die de stemmingen in Zimbabwe eerlijk doen lijken, crashgate, niet echt iets om reclame mee te maken.
 

Neo-242

Senior Member
#14
Maken we de teloorgang mee van de F1? Het kan bijna niet. Teams, partners en sponsors komen en gaan, maar nu gaan er wel onmiddellijk heel veel tegelijk.
ING, Honda, BMW, Bridgestone, Toyota, (Renault?)
Ron Dennis van het toneel, Flavio Briatore nog verder van het toneel...

Het zal zo'n vaart niet lopen, maar echt positief komt de F1 niet in het nieuws. De decadentie van Abu Dhabi komt recht in Ecclestone's gezicht terug als je het mij vraagt.;)

Kubica & zijn management is al druk aan het onderhandelen met McLaren!
Jammer voor de Pool dat hij nu net geen al te best seizoen had. Ik zou toch Raikkonen kiezen als ik Witmarsh & Dennis was. Hij heeft unfinished business bij het team, is in vorm sinds de helft van het seizoen, rijdt weinig schade en is meer ervaren dan Kubica. Alleen wel duurder natuurlijk!

Er zijn rijders te over op de markt voor volgend jaar! Slecht nieuws voor diegenen die hoopten op te stappen van de lagere klasses naar de F1. Ook een Bertrand Baguette onder andere :(
 

Tjerk Korving

DigitalRacing | Directie
#15
Ondertussen rest er een schone taak voor Jean Todt om eens orde op zaken te gaan stellen en rust in de tent te krijgen. Ik ben blij dat zijn schoenen mij waarschijnlijk niet passen.

Anderzijds blijkt hieruit voor de volle 100% dat je niet op fabrieksteams kunt bouwen als Formule 1. Terug naar de basis lijkt me het motto en niet meer, groter en overtreffende trappen daarvan.
 

speed9

Senior Member
#16
Maken we de teloorgang mee van de F1? Het kan bijna niet. Teams, partners en sponsors komen en gaan, maar nu gaan er wel onmiddellijk heel veel tegelijk.
ING, Honda, BMW, Bridgestone, Toyota, (Renault?)
Ron Dennis van het toneel, Flavio Briatore nog verder van het toneel...

Het zal zo'n vaart niet lopen, maar echt positief komt de F1 niet in het nieuws. De decadentie van Abu Dhabi komt recht in Ecclestone's gezicht terug als je het mij vraagt.;)

Kubica & zijn management is al druk aan het onderhandelen met McLaren!
:laugh:Ik denk dat de teams spijt hebben,dat ze niet gewoon een eigen League op gezet hadden.
Als Renault er uitgaat en ook gelijk te motoren mee nemen,dan hebben er een paar teams problemem of Cosworth moet die motoren op vangen.
 

Tjerk Korving

DigitalRacing | Directie
#17
:laugh:Ik denk dat de teams spijt hebben,dat ze niet gewoon een eigen League op gezet hadden.
Als Renault er uitgaat en ook gelijk te motoren mee nemen,dan hebben er een paar teams problemem of Cosworth moet die motoren op vangen.
Daar hadden ze volgens mij net zo hard uit weggelopen. Tot nu toe komen de beslissingen van Honda, BMW en Toyota allemaal van ver bovenaf en hebben de heren teambazen het maar te slikken dat ze stoppen.

Het Concorde Agreement weerhoud Toyota al niet eens dus dan had die eigen serie al helemaal niets geworden.
 

speed9

Senior Member
#18
Daar hadden ze volgens mij net zo hard uit weggelopen. Tot nu toe komen de beslissingen van Honda, BMW en Toyota allemaal van ver bovenaf en hebben de heren teambazen het maar te slikken dat ze stoppen.

Het Concorde Agreement weerhoud Toyota al niet eens dus dan had die eigen serie al helemaal niets geworden.
Tegewoordig stappen mensen gewoon op,leggen een pak met geld neer en kopen die contract af.

Zo veel is die contract,dan ook niet veel waard dan?
 

Tjello

Active member
#19
Toyota weg... Jammer en niet jammer...

Ik vind het jammer voor de staf in Keulen, hoop dan ook dat ze een of ander ander project gaan doen (GT1 ofzo :)).
Als team op de baan zal ik ze niet missen helaas.

Bij Toyota heb ik het gevoel dat het her en der toch wel bekend was, zie ook de vage reacties van Williams over Toyota. Ik meen mij iets te herinneren dat er iets gezegd werd over een nieuwe weg inslaan enzo. Ik ben ervan overtuigd dat men dit wist !

Frank Williams en Patrick Head leven voor de sport, was het Frank niet die als eerste sponsoring uit het midden-oosten wist te bemachtigen ? Williams is een team wat blijft (zolang Frank en Patrick er zijn) en zal altijd een manier vinden om te blijven rijden.
We missen meer van dit soort karakters, Flavio Briatore, Paul Stoddart en bijvoorbeeld Eddy Jordan. Dit zijn toch karakters die de F1 glans hebben gegeven een aantal jaren geleden.

De F1 is zijn glans verloren en als ik heel eerlijk mag zijn denk ik dat de echte autosportfan beter naar een WTCC of FIA GT race kan gaan want de atmosfeer op het circuit is veel gezelliger. Op TV geld hetzelfde, ik wil Olaf (ja daar kijk ik nog naar ;)) een uur lang horen lullen over wat alle monteurs wel niet van vrijdag op zaterdag en van zaterdag op zondag aan die auto hebben gedaan. Nu komt dit niet door TV maar door regelgeving, maartoch...
Draai die klok nou 10-15 jaar terug en de fans kijken weer graag naar F1...
 

Tjerk Korving

DigitalRacing | Directie
#20
*knip*

Draai die klok nou 10-15 jaar terug en de fans kijken weer graag naar F1...
Teams uit 1994:

Ferrari, McLaren, Williams, Sauber, Benetton, Footwork, Tyrrell, Larrousse, Jordan, Minardi, Ligier, Lotus, Pacific, Simtek.

Conclusie: van veel privé teams naar fabrieksteams naar privé teams. Terug naar zoals het was 15 jaar geleden. Het is niet alsof het grootste deel van de teams van toen het beste van het beste was dus in dat opzicht snap ik de kritiek van Ferrari bijvoorbeeld ook niet.

Al verlies je Ferrari, McLaren of Williams, dan pas heb je echt een probleem in de Formule 1. De rest komt en gaat en zal dat waarschijnlijk ook wel blijven doen.

En nee, ik wist dat rijtje niet uit m'n hoofd. :D
 
Status
Not open for further replies.
Top