Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 13]

Status
Not open for further replies.

Tjerk Korving

DigitalRacing | Directie
#1
[formule1]
Originele startposts door BeQuietAndDrive & Dangerous²

[spacer]

Formule 1 nieuws en discussie: wat wel en wat niet?
Op veel autosport sites worden dagelijks F1 nieuwsitems gepost. Deze kun je in deze thread quoten (ALTIJD MET BRONVERMELDING!) en daar je mening over geven en er een discussie over opstarten. Het is NIET de bedoeling nieuwsitems te posten en verder niets erbij, dus post altijd jouw mening/bedoeling erbij.

In-depth technische discussie en silly season-talk zijn aparte threads voor, zie de links. Ook kan algemene discussie over een bepaalde race, beter in de thread van die betreffende race gepost worden.

[spacer]



[spacer]

Links naar andere F1 threads
Autosport Foto's Thread
Autosport & Techniek Thread


[spacer]

Vorige delen:
Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 12]
Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 11]
Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 10]
Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 9]
Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 8]
Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 7]
Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 6]
Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 5]
Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 4]
Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 3]
Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 2]
Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 1] (Helaas verloren gegaan op het oude Gamer forum)

[spacer]
[logo_dr]
 

speed9

Senior Member
#2
Nieuws | Schumacher ontbreekt bij fotoshoot

Michael Schumacher heeft zich de woede van Bernie Ecclestone op de hals gehaald door afwezig te zijn bij een fotoshoot in Abu Dhabi.
Op de traditionele eindejaarsfoto met alle coureurs en Bernie Ecclestone staan dit jaar voor het eerst ook de teambazen. De meest opvallende afwezige was Schumacher, die wel had toegezegd van de partij te zijn.

Schumacher verdween ondanks zijn toezegging op het laatste moment in het motorhome van Mercedes, gekleed in een korte spijkerbroek. Daarmee deed hij zichzelf waarschijnlijk geen plezier.

Naast Schumacher ontbraken ook Bruno Senna en Timo Glock. Zij hadden echter een geldig excuus. Senna zat bij de racestewards om zijn kant van het verhaal te geven over het incident met Lewis Hamilton, terwijl Glock werd behandeld aan zijn geblesseerde voet.

Adam Cooperbron F1.nl
Opmerkelijk dat Schumi gewoon er niet bij is,is dit een nieuwe Veto of gewoon een actie van : Ik ga er gewoon niet opstaan want (ik stop er mee)???
 

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
#6
Als je het niet van nieuwswaarde vind, hoef je er ook niet op te reageren. Het moet niet, het mag.

Het valt me sowieso op dat de laatste paar dagen het forum nogal negatief en geïrriteerd gereageerd op (onnodige) momenten. Misschien ligt het aan het weer, maar laten we het wel gezellig houden aub.
 

speed9

Senior Member
#7
Als je het niet van nieuwswaarde vind, hoef je er ook niet op te reageren. Het moet niet, het mag.

Het valt me sowieso op dat de laatste paar dagen het forum nogal negatief en geïrriteerd gereageerd op (onnodige) momenten. Misschien ligt het aan het weer, maar laten we het wel gezellig houden aub.
:cool:Wintertijd he,alle leuke auto's zijn weg,de sporten gaan de winterstop in en heel stiekem vinden de meeste het jammer om geen jurk aan te hebben:lol:

Ontopic: Het is gewoon asosociaal dat Schumi gewoon niet op komt dagen,en in een korte broek in de motorhome zit zo van : I dont care.
 

CavaF1

Senior Member
#8
:cool:Wintertijd he,alle leuke auto's zijn weg,de sporten gaan de winterstop in en heel stiekem vinden de meeste het jammer om geen jurk aan te hebben:lol:

Ontopic: Het is gewoon asosociaal dat Schumi gewoon niet op komt dagen,en in een korte broek in de motorhome zit zo van : I dont care.
Als het niet verplicht is dan heeft hij groot gelijk dat hij niet gaat als het hem niet zint. Bernie denkt dat iedereen naar zijn pijpen blijft dansen.
En terug richting Schumacher, hij heeft alles gewonnen, heeft geld zat en doet dit enkel voor de fun omdat het het hem blijft boeien. Voorts heeft hij dit al een keer of 15 gedaan.
 

speed9

Senior Member
#9
Nieuws | Qantas ook in 2011 hoofdsponsor Australische GP

Vliegtuigmaatschappij Qantas is ook komend jaar de hoofdsponsor van de Grand Prix van Australië. Opmerkelijk: er is namelijk nogal wat onduidelijkheid over de toekomst van de race.
De organisator van de race in Melbourne, Ron Walker, heeft namelijk een financieel geschil met autosportfederatie van Australië, de Confederation of Australian Motor Sport. De federatie vraagt omgerekend rond de 588.000 euro voor het meehelpen organiseren van de race in Albert Park en wil dat niet voor minder geld doen. Iets dat de organisatie wel aan CAMS vroeg.

De federatie dreigde vervolgens naar de FIA te stappen om de race van de kalender te schrappen. Dit gaat het ook doen als het geschil voor 19 november niet is opgelost. De raceorganisatie lijkt echter weer wat lucht te hebben nu Qantas ook in 2011 hoofdsponsor van de Grand Prix van Australië is. Dat was de vliegtuigmaatschappij vorig jaar ook al, net als van 1997 tot en met 2001.

De bestuursvoorzitter van Qantas, Alan Joyce, was in een verklaring erg blij met de vernieuwing van het contract. “We zijn trots om onze naam nog een jaar te verbinden aan de Australische Grand Prix”, liet hij weten in een verklaring. “We zijn al 25 jaar verbonden aan de race en kijken absoluut uit naar de race waarin we hoofdsponsor zijn.”

Dat is goed nieuws voor de organisatie van de race in Melbourne. Toch is de toekomst van de race nog niet definitief zeker: 19 november is daar meer duidelijkheid over.

Bron : Formule1.nl
Weer een kat en muis spel,bij een (semi) straten circuit,als Melbourne niet door gaat vind ik het wel jammer want het zijn 1 van de zo veel circuits die er nog in de F1 zijn,die niet ergens in een woestijn ligt.
 
#10
Jaja, ik zat er al op te wachten:D
www.gpupdate.nl
Branson is het bokje na laatste plaats voor Virgin
14 november 2010



Het team van virgin is als laatste geëindigd in het constructeurskampioenschap van 2010, wat betekent dat Richard Branson nu als stewardess mee zal moeten op een vlucht cab Tony Fernandes' Air Asia. Lucas di Grassi zag de finishvlag wel in Abu Dhabi, maar werd slechts achttiende.

"Een ongebruikelijke race met de safety car aan het begin", zei de Braziliaan. "We besloten direct te stoppen, om zo naar de harde banden te wisselen. We moesten meer dan vijftig ronden op één set banden rijden, maar we kregen het voor elkaar. Ik heb dit jaar mijn uiterste best gedaan en heb misschien twee foutjes gemaakt in het hele seizoen. Ik denk dat de resultaten niet weerspiegelen hoe mijn jaar is geweest. Het team was als een familie voor me en we hebben een mooi eerste Formule 1-seizoen gehad."

Glock: "Het was een interessante laatste race van het seizoen. Ik kon de beide Lotus-coureurs goed bijhouden, maar uiteindelijk werd mijn versnellingsbak te heet en hield hij er mee op in de slotfase. Jammer, maar mijn snelheid liet zien hoe we onszelf hebben ontwikkeld. Het team heeft goed gewerkt en ik kijk er naar uit om volgend jaar verder samen te werken."
Coffee, tea or me?:p
 
#12
Lmgtfy

bron: http://www.f1sa.com/index.php?optio...bu-dhabi-formula-1-test&catid=1:f1&Itemid=157

the 2010 formula one season may be over after the abu dhabi formula one grand prix but that doesn’t mean that the on track action has to stop, as part of the official young driver tests, virgin racing will be giving three drivers the opportunity to drive the 2010 cfd designed vr-01.

The three drivers, luiz razia, jerome d'ambrosio and rio haryanto, have all driven the car in the digital domain, on the team’s simulator, but for rio, this will be the first time he will experience the car for real.

Luiz had the opportunity to drive the car before the start of the season, but not on race spec tyres and only for a very short distance.

Jérome has already driven the car in four free practice sessions at grands prix this season, and will be looking to build on that experience.

Rio will drive the car on the morning of tuesday 16 november before handing over the reins to jerome. Luiz will drive the car for a full day on wednesday 17 november.

Luiz razia
“i am very excited about driving the vr-01 in a proper test at last. I drove it earlier in the year at the filming day in jerez, and i also drove a super aguri at estoril a few weeks ago, but a full day’s testing is something different. I’ve been practising on the simulator for the whole season and it will be fantastic to get a feel for the real thing. It’s been a great year working with the team and this is undoubtedly the best bit."

jerome d'ambrosio
“although i have driven the car at the last four grands prix, this is still a very important test for me. We will have the opportunity to try different things that we can’t normally do in a race weekend as then we are working to a fixed programme. It’s been a fantastic experience for me so far, and i’m looking forward to learning even more. I’d like to thank the team for giving me the opportunity.”

rio haryanto
“the idea to give the best manor racing gp3 driver a test in an f1 car was absolutely fantastic, and i want to thank the team’s management for that. I was so pleased to win this opportunity and i’m really looking forward to driving the car. I’ve driven it on the simulator and felt i was putting in some good times, so i’m looking forward to repeating that on track.”
Dinsdag en woensdag dus. :)
 
#14
HRT maakt er een rommeltje van, vraag me af of we die nog terug gaan zien.

Toyota beëindigt samenwerking met Hispania
15 november 2010


Hispania zal volgend jaar niet samenwerken met de voormalige Formule 1-afdeling van Toyota. Er was al een overeenkomst tussen beide partijen, maar omdat het Spaanse team haar betalingsverplichtingen niet is nagekomen, heeft Toyota besloten de samenwerking te beëindigen.

Volgens geruchten zou Hispania de auto van dit jaar van Toyota, die nooit heeft geracet, overnemen, maar die plannen kunnen nu dus de ijskast in. “Toyota Motorsport bevestigt dat alle samenwerking met Hispania is beëindigd, en ook niet zal worden hervat”, aldus een verklaring van Toyota. “Toyota zal het intellectueel eigendom van de huidige Formule 1-behouden, en is vrij om nieuwe klanten te vinden.”

“Toyota vindt het zonde dat HRT haar betalingsverplichtingen niet is nagekomen”, vervolgde de verklaring. “Alle opties om deze zaak op een bevredigende wijze af te sluiten, worden nu onderzocht.”
www.gpupdate.nl
 
#15
Misschien heel flauw om te zeggen, maar overal waar die Kolles bij betrokken is, is altijd rommel en vooral chaos. Kan bij dat team ook geen enkele structuur ontdekken.
Het team komt totaal niet stabiel over en denk dat een bepaalde structuur in een nieuw team het allerbelangrijkst is. :)

Het enige goede waar ik ze de afgelopen maanden op heb kunnen betrappen is het aanstellen van die voormalige topman van Telefonica...
 
#16
Misschien heel flauw om te zeggen, maar overal waar die Kolles bij betrokken is, is altijd rommel en vooral chaos. Kan bij dat team ook geen enkele structuur ontdekken.
Het team komt totaal niet stabiel over en denk dat een bepaalde structuur in een nieuw team het allerbelangrijkst is. :)

Het enige goede waar ik ze de afgelopen maanden op heb kunnen betrappen is het aanstellen van die voormalige topman van Telefonica...
Team Kolles reed in Le Mans rond met auto's en vrachtauto's van HRT en er liepen ook wat mensen rond in HRT kleding. Dit even over je opmerking over rommel en chaos :)
Dat daar geen structuur is is wel duidelijk, als je in 1 seizoen 4 coureurs verbruikt en er geen enkele is die het hele seizoen gereden heeft.

Er zit daar echt totaal geen idee in het team, en als het er al is mislukt het allemaal. Het is natuurlijk afwachten hoe het bij Lotus en Virgin op de lange termijn gaat. Maar daar zie ik wel een visie, zeker bij Virgin. Die durven hun eigen weg te kiezen (door dat simulatiegebeuren ipv een windtunnel) en daar hou ik wel van. Misschien mislukt het en moeten ze over een paar jaar toch hetzelfde als de rest gaan doen maar het kan ook zomaar een gouden zet zijn. De tijd zal het leren, maar het past naar mijn mening wel perfect bij de F1 om iets revolutionairs te doen. Dat zien we tegenwoordig veel te weinig.
 
#17
Ik vind de weg die Virgin gekozen heeft zeker verfrissend en natuurlijk ergens ook wel revolutionair. Daarnaast hebben ze gekozen voor een meer ervaren coureur als Timo Glock met Lucas di Grassi die toch GP2-top was.

De weg van Lotus is natuurlijk meer conservatief, maar ze waren daardoor wel structureel het snelste nieuwe team van de grid. Heel verstandig door met Trulli en Kovalainen te werken, al is de scherpte van Trulli er nu natuurlijk helemaal af. Denk dat zij redelijk op safe spelen, maar zij moeten nu afwachten wat er gaat gebeuren met Group Lotus... Tony Fernandes heeft in ieder geval bewezen dat hij de rust in de tent houd.
 

speed9

Senior Member
#18
Nieuws | Häkkinen maant Schumacher te stoppen

17-11-2010 | 13:20 | door: Daan de Geus
Mika Häkkinen heeft stevig uitgehaald naar zijn oude rivaal Michael Schumacher, wiens comeback volgens de Fin op een trieste vertoning is uitgelopen.
Michael Schumacher kon aan het begin van het jaar nog op de steun van zijn voormalige tegenstrever rekenen, maar Häkkinen is inmiddels tot de conclusie gekomen dat het niet meer goed komt met Schumi: "Hij is voor mij een gevallen held", schrijft Häkkinen in een column voor de Duitse boulevardkrant TZ. "Ik vraag me af wat hem er toe heeft bewogen weer achter het stuur te kruipen."

"Wat heeft Michael nou nog te bewijzen? Hij heeft alles al gewonnen en heeft meer triomfen achter zijn naam staan dan wie dan ook", vervolgt de wereldkampioen van 1998 en 1999. "Ik kan het wel begrijpen dat hij zich thuis verveelde en de spanning van het racen miste, maar je kunt de klok nu eenmaal niet terugdraaien."

Volgens Häkkinen is dat laatste een les die ook maar eens tot Schumacher moet doordringen: "Ik maakte zelf drie jaar na mijn Formule 1-pensioen een terugkeer in de DTM, en moest erkennen dat het zeker niet gemakkelijk ging. In mijn drie seizoenen in de serie pakte ik slechts drie zeges, en dus kwam ik toen ik 38 was tot de conclusie dat ik mijn helm beter aan de wilgen kon hangen, terwijl Michael zelfs volgend jaar nog door wil gaan als hij 42 is."

"Michael is bezig zijn nalatenschap stukje bij beetje te verwoesten. Hij is de succesvolste coureur in de sport, maar zijn teamgenoot Nico Rosberg is hem bijna altijd te snel af. Of dat nu komt door de veranderingen op het technische vlak of door het leeftijdsverschil maakt niet uit."

Behalve dat Schumacher het tempo niet goed kan bijbenen, denkt Häkkinen ook dat de herintreder af en toe gevaarlijk bezig is. "In Abu Dhabi maakte hij een kinderlijke fout die hem zijn leven had kunnen kosten", verwijst Häkkinen naar de spin van Schumacher die tot een aanrijding met Vitantonio Liuzzi leidde. "Michael en ik zijn nooit grote vrienden geweest, maar ik hoop niet dat zijn eerzucht hem in verdere problemen brengt, daar was hij een te grote held voor."

Bron
Modder gooien is altijd leuk.

Ik ben er wel en ook weer niet mee eens,want kijk schumi heeft al 7 titels en een 8ste zou hij wel willen,als het realistisch was.

Dat gelul over gevaarlijk zijn was Schumi altijd al,maar dat in de vorige GP was gewoon spinnen en dat er dan iemand vol op in rijd en op wat haren na zijn(lees: Schumi)hoofd mis,kan je schumi toch niet aan rekenen?
 
#19
Laat hem volgend seizoen ook maar rijden. Ik ben benieuwd naar die Mercedes wagen aangezien ze al midden het seizoen bezig waren met volgend jaar. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat wanneer je Schumi in een goede wagen steekt hij minstens kan meedoen voor een overwinning. Je zag duidelijk dat Schumacher naar het einde van het seizoen beter en beter werd.
 

speed9

Senior Member
#20
Laat hem volgend seizoen ook maar rijden. Ik ben benieuwd naar die Mercedes wagen aangezien ze al midden het seizoen bezig waren met volgend jaar. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat wanneer je Schumi in een goede wagen steekt hij minstens kan meedoen voor een overwinning. Je zag duidelijk dat Schumacher naar het einde van het seizoen beter en beter werd.
Ik denk dat die met een betere wagen wel richting p6 kan rijden,als het niet hoger is.

Alleen denk dat volgend jaar wel krom word door de KERS en andere dingen,maar qua banden is het voor iedereen gelijk.
 
Status
Not open for further replies.
Top