Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 17]

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Het is mooi nieuws, maar ik sluit me aan bij Dennnis. Het is een circuit geschikt voor 'langzamere' bolides en met een F1 bolide zal het toch anders zijn. Ik heb wel begrepen dat ze bepaalde bochten aan moeten passen qua camber en dan met name de laatste en eerste bocht. Ik ben benieuwd welke aanpassingen we nog meer gaan zien in de komende periode(s).
 
Ik hoop toch dat ze de Tarzan met rust kunnen laten. Verder wel het gevoel dat dit een erg opportunistische deal is waarbij een hoop partijen straks met de handen in het haar zitten: 'hoe de hel gaan we dit ooit voor elkaar krijgen'.

Ik hoop op een mooi event, maar ik blijf wel lekker voor de TV zitten.
 
Ik denk dat circuit Zandvoort hier kan laten zien waar het goed in is........ op de fles gaan.

Ik vind het geheel gewoon zonde, leuk dat er een gp van nederland komt. Keuze voor de locatie kan ik niet begrijpen zowel TV als voor de bezoeker.
 
De aanpassing van de laatste bocht (Arie Luyendijk) is al door Lammers bevestigd, hij meld ook dat de Hugenholtz wordt verbreedt, uitloop van de Audi S wordt breder voor meer snelheid en de Arie Luyendijkbocht willen ze dus een kombocht van maken zodat deze onderdeel kan worden van de DRS zone. Overigens ben ik meer benieuwd naar de overige aanpassingen die gedaan gaan worden. Faciliteiten en tribunes op het circuit lijkt me ook een flinke klus om te moderniseren op zo'n redelijk korte termijn, maar met tijdelijke units en tribunes kun je ook al heel wat bereiken.

Ik heb steeds gezegd dat ik niet zou gaan mocht er een GP op Zandvoort komen maar denk toch dat ik wel ga proberen kaarten te bemachtigen.
klein weekje de caravan op een camping in Noordwijkerhout en dan op de fiets naar het circuit of zoiets.

Race zal inderdaad een grote kans op zijn dat het weinig spektakel wordt maar ik vind het toch wel bijzonder dat ze het voor elkaar gekregen hebben. Dat ze bij Liberty Media ook wel wat twijfels hebben lijkt me duidelijk uit de 3-jarige overeenkomst die er gesloten is ipv de standaard 5 jaar.
 
Die aanpassingen waren mij ook bekend.

Volgens mij wordt de pitstraat ook langer (is ook echt wel nodig) en dan komt de pit exit waarschijnlijk uit na de Tarzanbocht.

edit:
Ergens anders staat dit niet bij de aanpassingen, dus misschien was het meer een gedachte van iemand. Wel lees ik op rtl gp dat de chicane in de pit entry wordt weggehaald en het s/f wat wordt verbreed door de grasstrook voor de hoofdtribune te asfalteren.
 
Last edited:
Heb juist begrepen dat ze de pitstraat sneller willen maken om zo een 2-3 stop strategie optimaal te laten zijn. Dit willen ze doen door de pitingang te wijzigen.
 

Markie

Senior Member
Top coureur en iemand die je zonder twijfel een legende van de sport kunt noemen. Iconisch figuur, ook buiten de sport en iemand die je er altijd aan herinnerde dat moderne veiligheid in F1 er is door wat er in het verleden gebeurde.

Mocht de man zijn directheid en zal hem zeker missen in de paddock.

rip Niki
 

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Het is jammer dat we hem niet meer gaan zien in de paddock, samen met Toto Wolff. Hij had een uitgesproken mening en kon spijkerhard zijn. Anderzijds kon hij mooie complimenten uitdelen naar de mensen waar hij bewondering voor had. Dat is voor mij wel een van de dingen die me is bij gebleven.

De foto's en illustraties op social media omtrent de dood van Lauda zijn ook indrukwekkend.
 
De aanpassing van de laatste bocht (Arie Luyendijk) is al door Lammers bevestigd, hij meld ook dat de Hugenholtz wordt verbreedt, uitloop van de Audi S wordt breder voor meer snelheid en de Arie Luyendijkbocht willen ze dus een kombocht van maken zodat deze onderdeel kan worden van de DRS zone. Overigens ben ik meer benieuwd naar de overige aanpassingen die gedaan gaan worden. Faciliteiten en tribunes op het circuit lijkt me ook een flinke klus om te moderniseren op zo'n redelijk korte termijn, maar met tijdelijke units en tribunes kun je ook al heel wat bereiken.

Ik heb steeds gezegd dat ik niet zou gaan mocht er een GP op Zandvoort komen maar denk toch dat ik wel ga proberen kaarten te bemachtigen.
klein weekje de caravan op een camping in Noordwijkerhout en dan op de fiets naar het circuit of zoiets.

Race zal inderdaad een grote kans op zijn dat het weinig spektakel wordt maar ik vind het toch wel bijzonder dat ze het voor elkaar gekregen hebben. Dat ze bij Liberty Media ook wel wat twijfels hebben lijkt me duidelijk uit de 3-jarige overeenkomst die er gesloten is ipv de standaard 5 jaar.
Volgens Gasly, schijnt de laatste bocht een banking van 18 graden te krijgen. Om even te vergelijken ze hebben ooit natuurlijk op de Indianapolis gereden deze heeft een banking van 9.2 graden.
Ook Gasly pleit voor het verlengen van het rechte eind. "Hoe langer het rechte stuk, hoe beter de inhaalmogelijkheden. Dus als ze een manier vinden om het rechte stuk te verlengen, zou dat zeker helpen", aldus Gasly, die weet van de plannen voor de laatste bocht. "Ze hebben het over een banking van achttien graden. Volgens mij hebben we dat op nog geen enkel ander circuit, dus ik weet niet wat dat gaat doen. Verder worden een paar bochten opnieuw ontworpen, maar alles bij elkaar verwacht ik niet dat een grote impact zal hebben op de inhaalmogelijkheden."
Bron
 
Volgens Gasly, schijnt de laatste bocht een banking van 18 graden te krijgen. Om even te vergelijken ze hebben ooit natuurlijk op de Indianapolis gereden deze heeft een banking van 9.2 graden.
18 graden klinkt haast ongeloofwaardig. Dat de laatste bocht banking krijgt lijkt meer ter compensatie voor het feit dat er geen ruimte is voor een uitloopstrook.

Op het oude Zandvoort werd ook alleen maar ingehaald op het rechte stuk. Vooral na de komst van de Marlboro chicane.
 

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
De informatie die ik heb gelezen en gehoord is 14 graden en zelfs dat vond ik al een behoorlijke banking.
Ik ben enorm benieuwd naar de aanpassingen en hoe het daadwerkelijk gaat ogen. Als ik de huidige beelden van Zandvoort zie dan oogt het gedateerd en dat lijkt me niet de bedoeling bij een F1 uitzending en/of race.

Anderzijds, ze hebben nog genoeg tijd om aanpassingen uit te voeren en het meer van deze tijd te maken.
 
De informatie die ik heb gelezen en gehoord is 14 graden en zelfs dat vond ik al een behoorlijke banking.
Ik ben enorm benieuwd naar de aanpassingen en hoe het daadwerkelijk gaat ogen. Als ik de huidige beelden van Zandvoort zie dan oogt het gedateerd en dat lijkt me niet de bedoeling bij een F1 uitzending en/of race.

Anderzijds, ze hebben nog genoeg tijd om aanpassingen uit te voeren en het meer van deze tijd te maken.
14 graden.... Ik weet niet hoeveel graden de Nordschleife Carraciola-Karusell is, maar bij 14 graden moet ik denken aan het oude Monza Oval.
Kan je de breedte niet in, dan maar de hoogte in!

Wat mij wel te binnenschiet:
Als ze Zandvoort een succes maken, wat zullen ze dan gaan denken bij Zolder / Imola / Magny-Course e.d?
 
Top