Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 17]

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Nee, dat is geen verrassing. Geld speelt daarin een hele grote rol en dat is al sneu genoeg, voor een team als Williams.
Ik hoop dat ze de aansluiting weer weten te vinden, want dit seizoen is één grote zwarte pagina. :D
 
Ik hoop dat ze de aansluiting weer weten te vinden, want dit seizoen is één grote zwarte pagina. :D
Ik ben eigenlijk bang dat 2020 het laatste seizoen gaat zijn voor Williams als ze geen genoeg geld hebben liggen voor de 2021 wagen en dat is afhankelijk van Latifi zijn vader.

Williams heeft een 3 jarige deal voor de motoren van Mercedes, maar dat zegt niks.
 
Ziet er veelbelovend uit. Mijns inziens heeft het sneller maken van de een na laatste bocht groter effect om het inhalen in de Tarzan bocht te bevorderen. Hopelijk wordt op de middellange termijn bocht 9 verlegd richting de een na laatste bocht en dat bocht 9 à la Tarzan wordt en bocht 10 à la Parabolica. Dan creëer je werkelijk meer inhaalmogelijkheden. Ben sowieso al heel blij dat de Hugenholtzbocht niet verdwijnt en dat ook niet de chicane wordt gebruikt ter hoogte van de Rob Slotemakerbocht.

Samen met Spa wordt dit zeker de meest spectaculaire circuit op de kalender.
 

Markie

Senior Member
Maar blijft Tarzan niet een probleem, te hoge entry snelheid niet genoeg remmen?

Ze zouden de bovenlijn daarvan ook iets meer banking moeten geven, zodat 2 lijnen door Tarzan mogelijk worden. Of plat leggen en breeder, maar dan verneuk je de hele bocht.
 
De Tarzanbocht staat bekend dat je deze in 2 verschillende lijnen kan nemen. Mooi voorbeeld van vroegâh:


Of dit ook in de huidige F1 nog mogelijk is met bolides met mega veel downforce en ultra korte remweg is ff afwachten.
 

Markie

Senior Member
Weet ik, maar de buitenlijn is trager en uiteindelijk ben je dan bijna altijd het haasje in Gerlach, tenminste zo in andere race klasses.

Als je die bovenlijn iets sneller maakt (vandaar de banking) geef je de aanvallende partij iets meer kans op succes.
 
Da's een ground effect car aan de buitenkant. Die was in qually al bijna een seconde sneller dan de McLaren, maar had een slechte start.
Verdedigen voor de Tarzan is eenvoudig: Gewoon aan de binnenkant blijven zitten. No way dat je daar door een ongeveer even snelle auto buitenom wordt ingehaald.
 
Vraag me af wanneer de een na laatste bocht ook een volgas bocht zou zijn icm de kombocht daarna, of dit een significante hogere topsnelheid oplevert op het rechte stuk waardoor er harder dient te worden geremd voor de Tarzanbocht.
 
Vraag me af wanneer de een na laatste bocht ook een volgas bocht zou zijn icm de kombocht daarna, of dit een significante hogere topsnelheid oplevert op het rechte stuk waardoor er harder dient te worden geremd voor de Tarzanbocht.
Mag toch hopen dat ze in die klasse al continu op de max afremmen. Maar eerder remmen waarschijnlijk wel ;) Of hebben ze ook nog een paar extra versnellingen over voor het inhalen? #droppingthehamer
 

Markie

Senior Member
Leclerc zal nog tot eind 2024 bij Ferrari rijden. Hij heeft een contractverlenging en loonopslag gekregen als kerstcadeautje :)
Logisch

Voor Ferrari is het duidelijk na een jaar dat het talent en de snelheid er is en voor Charles is Ferrari de beste optie, zie hem niet bij RBR of Mercedes (voorkeur voor Max als , dan).
 

Markie

Senior Member
Verstandig van Ferrari, denk wel dat zo de droom van Hamilton (als die er is) uit elkaar spat. Dat risico gaan ze never nooit niet nemen.
Daarvoor maakt deze contracts verlenging niets uit, want Charles zat er zo wie zo in 2021 en Ferrari wilde Lewis toch hebben.

Denk dat de performance van RBR volgend seizoen de grootste invloed gaat hebben op de 2021 stoeltjes dans.
 
Top