Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 17]

Bijzondere conclusie, het is gewoon verpanden van de autocollectie.

Zou je dezelfde conclusie trekken als de lening van dezelfde bank zou komen?
Verpanden van de autocollectie, gebouwen en zelfs bedrijfstakken, die "opgekocht" worden door 1 persoon wiens zoon/kinderen racen is wel opmerkelijk vind ik.
Williams (Historical) RacingTeam rijdt overigens met de oude Williams materieel als een aparte team, maar neem aan dat hun wagens niet bij de collectie behoren.

Overigens:
Laurence Stroll kocht een heel team op om zijn zoon te laten rijden en daarnaast Aston Martin overgenomen.
 
https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieu...ljoen-euro-aan-williams-tijdens-coronacrisis/
Uit de corresponderende documenten blijkt dat de Iraans-Canadese zakenman het historierijke Britse team een bedrag van zo'n 56 miljoen euro leent om de coronacrisis het hoofd te bieden. Het onderpand van de lening betreft de collectie historische F1-auto's van Williams, evenals de grond en de gebouwen van het bedrijf. De waarde van de onderdelen van het onderpand zijn geschat op respectievelijk 22 en 34 miljoen euro, wat dus neerkomt op 56 miljoen euro in totaal. Mocht Williams in de toekomst niet voldoen aan de verplichtingen richting Latifi en de lening niet terug kunnen betalen, dan krijgt Latifi de volledige controle over de renstal.

Kortom als de 56 miljoen niet terugbetaald is, krijgt Latifi Sr een complete renstal.
 
Waarschijnlijk gaat Amerika niet door. Autoriteiten lijken geen toestemming te geven plus het circuit schijnt failliet te zijn. Brazilië betwijfel ik ook. Gezien de extreme corona stijgingen op dit moment. Dat levert een bizar probleem op. Een wereldkampioenschap is volgens de regels verplicht uit minimaal 8 races te bestaan en op minimaal 3 continenten plaats te vinden . Nu ga ik er van uit dat dit overmacht is als ze hier niet aan zouden kunnen voldoen. Maar komisch is het wel
 
Waarschijnlijk gaat Amerika niet door. Autoriteiten lijken geen toestemming te geven plus het circuit schijnt failliet te zijn. Brazilië betwijfel ik ook. Gezien de extreme corona stijgingen op dit moment. Dat levert een bizar probleem op. Een wereldkampioenschap is volgens de regels verplicht uit minimaal 8 races te bestaan en op minimaal 3 continenten plaats te vinden . Nu ga ik er van uit dat dit overmacht is als ze hier niet aan zouden kunnen voldoen. Maar komisch is het wel
Ik betwijfel of USA het gaat boycotten/verbieden, aangezien Nascar en straks Indycar weer gaan racen.
Grootste probleem is de tijd tussen de races en de verplichte "Quarantaine" van 2 weken PER land en dat is op te lossen door gewoon 2 kampioenschappen te runnen: A en B.

A is met coureurs/teammembers die binnen EU/Asie mogen vliegen/racen
B is met reserve coureurs/teammembers die binnen USA e.d mogen vliegen/racen.

Het is maar een idee, want dan dek je wel 3 continenten tenzij men in Australië gek krijgen om te racen op "The Bend.
 
Waarschijnlijk gaat Amerika niet door. Autoriteiten lijken geen toestemming te geven plus het circuit schijnt failliet te zijn.
Austin health official casts further doubt on US GP
Aside from the local regulations, COTA is in a difficult situation because its race-hosting fee is underwritten by the Texas State Major Events Trust Fund programme, on the basis that race visitors bring money to the city, and pay local taxes.

Thus even if a race held behind closed doors with no fans is allowed by the local authorities, it would almost certainly not be eligible for the state funding.

F1 is understood to be keen to still receive hosting fees from flyaway races, in order to mitigate the transport costs involved, while making more favourable arrangements with European promoters.
Als LM/FOM/F1 echt in nood zitten, dan betalen ze gewoon alle circuits een minimale bedrag om te mogen hosten i.p.v. andersom.
In de Ecklestone jaren was het meer "Iedereen wilt ons, dus ze moeten maar betalen" nu is het andersom: F1 heeft circuits nodig en dus moet F1 maar betalen.
 
Ik ben benieuwd of die herhalende races letterlijk carbon copies worden of dat er toch nog (grote) verschillen gaan zijn. Verwacht het niet, maar zou wel zo fijn zijn. Anders is het een beetje een waste of time.
 
Ik ben benieuwd of die herhalende races letterlijk carbon copies worden of dat er toch nog (grote) verschillen gaan zijn. Verwacht het niet, maar zou wel zo fijn zijn. Anders is het een beetje een waste of time.
Race 1 regen, Race 2 droog zou nog spannend worden, maar hoe is alles nu geregeld dan?
Hoe starten ze race 2 aan?
Hoeveel laps?
 
Top