iRacing Algemene Thread | Deel 3

JoepW

Senior Member
#21
Volgende week kan ik een paar races rijden, zit nog te twijfelen waar..

MX5 op Lime Rock
MX5/Jetta/Pontiac op Brands Hatch GP
McLaren op Zolder (maar samen met de Corvette en Ford GT)
Ik in ieder geval dat laatste. Kom anders ff trainen op dinsdag ;)
(Helaas ben ik dan verhinderd)
 

Ruudje

Senior Member
#23
Vanavond mag ik weer aan de bak in de Late Model road competitie voor race 3. Lime Rock Chicane, wat ben ik blij als die achter de rug is. Ik ga wederom voor een top 5 :) .
 

Dennis

Senior Member
#24
iRacing komt met de NASCAR iRacing Series. Een serie van 34 races op 50% van de echte race afstand:

The NASCAR iRacing Series (NiS) 2013


Description of Series: This iRacing official series to follow the weekly Sprint Cup Track Schedule racing the new Gen-6 cars for the entire Sprint Cup season.

Objective: A new, special event style official series aimed at providing fun and competitive NASCAR racing for every license level except the rookie license level. This series also intended to have a direct tie-in to the excitement of the real world NASCAR Sprint Cup by being at the same tracks each week and battling through a long and varied schedule like the real-world drivers.

Race Times: Two different weekly time slots to keep it event style yet offering some schedule flexibility. Thursday nights 9:00 PM EST (2:00 GMT) & Saturday mornings at 11:00 AM EST (16:00 GMT). After the daylight savings time change, the GMT times will move forward 1 hour. (1:00 GMT & 15:00 GMT)

Car choices: Chevrolet SS-Gen6 car & Ford Fusion-Gen6 car (once released)

Tracks & Race Weeks: Every Sprint Cup track starting with the third race of the year, Las Vegas, for a full 34 week season. We are starting with third race this year because that will allow us to start the series with the new Gen6 cars which are under development. (FYI, the World Tour Daytona 500 event is available to run using old car for that race week.) Track Note: Kansas and Fontana are still under construction. Kansas should be ready for second race in October, but not the first race at that track. Fontana will not be done in time for that race week. Therefore, Rockingham will replace Fontana and Iowa will replace the first Kansas race. We will NOT run the All-star race or race week at Charlotte as part of this series.

Race distance: Half the distance of the real-world race. For example, the Coke 600 will be 300 miles in this series.

iRacing member eligibility: Oval license level D class and above. This will be an oval license class series, even though some scattered road course racing.

Resets: none

Server farms: U.S. server farms only in order to better group participants.

Race car setup: Fixed car setup

Qualifying: Single car 2-lap qualifier 15 minutes before each race. Qualifying not required to enter the race. FYI, qualifying from first race carries to the second race, unless you post a better time in the second qualifying session.

Race warmup time: 10 minutes

Number of races and drop weeks: 34 races with 4 drop weeks.

Field size: 32 cars

Caution Flags: Yes, full course for ovals & local yellows for road courses.

Other competition notes: Will work same way as a standard iRacing Series. Will be 10 standard divisions that are set based on normal procedure before the start of series. (Divsions already set) Splitting will be done by iRating. Gridding will be done by Qualifying and then by iRating. Do not need to qualify to race. The standard iRacing point system in place for series.
Bron

Best een geinige serie. Je moet het alleen wel zien voor wat het is. Een World Tour achtige serie en het is zeker geen premier of dwc achtige serie.
 

Ruudje

Senior Member
#26
Qualificatie sandbaggen en je race winnen. Ben wel benieuwd hoe die G6 rijdt, de COT is sinds S2 een pittige wagen gebleven wat ook wel zijn charmes had.
 

Dennis

Senior Member
#30
Iemand een klaag topic over de Proto/GT serie aangemaakt op het iRacing forum en ik word als voorbeeld gebruikt. Gelukkig was ik de 3e Ford GT in het filmpje.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=9dNY0VF6oqU"]Others 1 - Hdp passing slower GT cars example - YouTube[/ame]
 

eansys

Senior Member
#31
Iemand een klaag topic over de Proto/GT serie aangemaakt op het iRacing forum en ik word als voorbeeld gebruikt. Gelukkig was ik de 3e Ford GT in het filmpje.

filmpje
:lol::lol::lol::lol::lol:
Gaat wel heel hard vooruit gezien zijn versnelling:innocent:
 

Robert Saalmink

DigitalRacing | Directie
#33
Dat ligt eraan hoe de reglementen zijn samengesteld. In het echt zie je ze ook wel van ver komen, die LMP's. De GT's houden er vaak iets rekening mee, maar niet zodanig dat ze gaan zitten wachten. Ben je er niet naast bij de bocht, dan stuurt een GT gewoon in en wacht de LMP even.
 

Gerben vd Broek

DigitalRacing | Directie
Staff member
#34
1ste ziet eruit als miscommunicatie, gezien die ander helemaal naar links gaat daar. ideale lijn ligt daar rechts.

2de, gaat eigenlijk niets mis. Wordt ruimte gegeven. Uiteindelijk was erop wachten waarschijnlijk sneller geweest, maar gebeurd weinig.

3de is beetje erg optimitisch, zeker bij die bocht.
 

Dennis

Senior Member
#35
2de, gaat eigenlijk niets mis. Wordt ruimte gegeven. Uiteindelijk was erop wachten waarschijnlijk sneller geweest, maar gebeurd weinig.
Gerben maakt hier de fout die waarschijnlijk ook de HPD maakte. De ruimte wordt namelijk helemaal niet gegeven. Met de Ford moet je iedere cm baan gebruiken en de Ford zit daar op de ideale lijn. Je ziet ook duidelijk dat hij instuurt waarna hij nog een correctie naar links moet maken om de HPD te ontwijken.

Hetzelfde geld voor situatie drie. Ik zit daar om mijn snelheid door de 130R te maximaliseren. Een bocht waar maar één lijn door is. Op het moment dat ik op mijn instuur punt al voorbij ben zit de HPD er nog niet eens naast.
 
#36
Typisch geval van een rijder in een snellere klasse die weinig MC inzicht heeft. De meeste HPD rijders zullen het niet in hun hoofd halen het bovenstaande te doen. Ok, velen zullen die 1e ford rijder daar proberen in te halen, maar dan gaan ze niet eerst tot het allerlaatste moment helemaal rechts rijden. Dat is vragen om problemen.
 

Gerben vd Broek

DigitalRacing | Directie
Staff member
#37
Gerben maakt hier de fout die waarschijnlijk ook de HPD maakte. De ruimte wordt namelijk helemaal niet gegeven. Met de Ford moet je iedere cm baan gebruiken en de Ford zit daar op de ideale lijn. Je ziet ook duidelijk dat hij instuurt waarna hij nog een correctie naar links moet maken om de HPD te ontwijken.

Hetzelfde geld voor situatie drie. Ik zit daar om mijn snelheid door de 130R te maximaliseren. Een bocht waar maar één lijn door is. Op het moment dat ik op mijn instuur punt al voorbij ben zit de HPD er nog niet eens naast.
Volgens mij kleine miscommunicatie.
Ik bekijk het vanuit het oogpunt van de inhalende partij. Dus zeker het 3de geval, heb jij helemaal gelijk om het zo te doen.
Of die 2de een fout is weet ik niet. Ik zou zelf dat gat niet ingaan, niet bij zo'n krappe chicane. Dan daarbij. Als je de GT's voorlaat, ben je uiteindelijk minder tijd kwijt door die chicane, omdat je nu moet zoeken waar de ander is.
 

Ruudje

Senior Member
#38
De beste man heeft waarschijlijk nog nooit in een langzamere klasse gereden.

1 - rechts hangen en dan links passeren, niet handig. De Gt had daar wel verder rechts kunnen blijven lijkt me, of lukt dat niet op snelheid?

2 - dom om de wagen er zo laat tussen te prikken. Wachten is sneller voor beide.

3 - is een arcade move... Geen woorden voor. Volgas de wagen er tussen prikken die al ver na het insturen zit.

Voor deze meneer is de proto only een betere optie. Natuurlijk speelt de langzamere class ook een rol, maar dit is een duidelijk geval, geen geduld en de andere class is een "moving chicane".
 
#40
Gaaf, maar ik snap nog steeds niet helemaal wat ze hier mee willen. Het is tenslotte gewoon een straatauto? Gaan ze daar dan een raceversie van maken? Of gaan ze racen met straatauto's?
 
Top