Overige Evenementen [Deel 8]

Robert Saalmink

DigitalRacing | Directie
#21
Hier alvast het eerste filmpje, pit uit en eerste rondje. Het was echt heel druk en onrustig op de baan, mede de reden waarom het hele spul na twee ronden weer binnengehaald om weer geordend terug de baan op gestuurd te worden. Ikzelf zit dan lekker in mijn spiegels te kijken op jacht naar het batiljon van opgefokte Fiatjes op slicks die ik in de paddock eronder gemonteerd zag worden :blink: die mogen er lekker langs van mij.

De tweede video is later in de sessie opgenomen en daar zit iets meer snelheid in, met in het achterhoofd de remmen (vorig jaar een zacht pedaaltje, dit jaar ging het wel goed eigenlijk) en het feit dat auto + inhoud nog heelhuids terug naar Nederland moesten. Gewoon de kick van een uur op Spa Francorchamps rijden is al voldoende :D

Op Youtube.com staat hij in full HD trouwens.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=otQXAcXrw3k"]Lancia Delta HF Integrale 16V Spa Italia 2012 first lap out 1080p - YouTube[/ame]

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=tO0dANHGtq8"]Lancia Delta HF Integrale 16V Spa Italia 2012 lap around Spa Francorchamps 1080p - YouTube[/ame]
 

Daniël

Senior Member
#22
Wat kunnen Italianen toch auto's ontwerpen. :wub:

Ik moet daar maar eens heen gaan volgend jaar, Ferrari-, Maserati- en Alfa-kwijlen. (En uiteraard ook een beetje Lancia, Robert. :p) Overigens vind ik die Maserati Gransport altijd nog een mooie wagen. Niet heel opvallend zoals de GranTurismo bijvoorbeeld, maar ik raak er dan ook niet op uitgekeken -i.t.t. laatstgenoemde.
 

Ronin

Senior Member
#27
Top Robert! Hele leuke foto's en supergave filmpjes! Dikke thumbs up voor je... + 2 stappen omhoog op de cool-heids ladder :thumbup:
 
#30
Ik zie dat ik ook nog geen reactie gegeven had, maar inderdaad gave beelden!
Maar hoe gaat zoiets in z'n werk? Wordt iedereen, ongeacht auto en snelheid, gewoon tegelijk los gelaten? Snelheidsverschil met die Lambo's en Ferrari's is toch behoorlijk groot.
 

Jarninho

Senior Member
#31
Och, moet goed kunnen gaan op zo'n grote en brede baan als Spa. Ik moest met de racecursus vooraan starten in mijn Volvo op Zandvoort, met 40 man achter me, allemaal in snellere auto's. BMW's, Elises, etc. Dat ging allemaal goed en ik lag na anderhalf rondje dan ook weer keurig laatste :)
 

Robert Saalmink

DigitalRacing | Directie
#32
Je hebt twee mogelijkehden, parade sessie en Scuderia sessie. Scuderia is vrij rijden en helmplicht, parade is officieel achter pacecar maar die rijdt ook stevig door.

Verder is er weinig controle op, Fiatjes worden en masse op slicks gekrikt in de paddock en dat soort dingen. Gewoon goed opletten want sommige mannen hebben wel erg weinig geduld, maar over het algemeen gaat het wel relaxt.
 

Roy Visser

Senior Member
#33
Verder is er weinig controle op, Fiatjes worden en masse op slicks gekrikt in de paddock en dat soort dingen. Gewoon goed opletten want sommige mannen hebben wel erg weinig geduld, maar over het algemeen gaat het wel relaxt.
Die punto uit 1 van je filmpjes was inderdaad behoorlijk onrustig. Kan me redelijk voorstellen dat je daar in je Ferrari erg zenuwachtig van kan worden, die persoon in de punto wil natuurlijk maar met 1 ding naar huis en dat is kunnen roepen dat hij een Ferrari heeft ingehaald.

Krijg een redelijke touristenfahrten feel bij de filmpjes, al mag je daar enkelt links inhalen wat voor minder onrust zorgt.
 
#34
Uitslag Q:

Code:
Pos  Rider             Team/Bike                 Time      Gap
 1.  Casey Stoner      Honda                     1m37.188s
 2.  Dani Pedrosa      Honda                     1m37.201s  + 0.013s
 3.  Cal Crutchlow     Tech 3 Yamaha             1m37.289s  + 0.101s
 4.  Jorge Lorenzo     Yamaha                    1m37.466s  + 0.278s
 5.  Ben Spies         Yamaha                    1m37.723s  + 0.535s
 6.  Alvaro Bautista   Gresini Honda             1m37.917s  + 0.729s
 7.  Andrea Dovizioso  Tech 3 Yamaha             1m37.943s  + 0.755s
 8.  Hector Barbera    Pramac Ducati             1m38.006s  + 0.818s
 9.  Valentino Rossi   Ducati                    1m38.059s  + 0.871s
10.  Nicky Hayden      Ducati                    1m38.253s  + 1.065s
11.  Stefan Bradl      LCR Honda                 1m38.265s  + 1.077s
12.  Aleix Espargaro   Aspar Aprilia             1m39.353s  + 2.165s
13.  Karel Abraham     Cardion Ducati            1m39.398s  + 2.210s
14.  Randy de Puniet   Aspar Aprilia             1m39.586s  + 2.398s
15.  Yonny Hernandez   Avintia FTR-Kawasaki      1m40.029s  + 2.841s
16.  Michele Pirro     Gresini FTR-Honda         1m40.225s  + 3.037s
17.  Mattia Pasini     Speed Master Aprilia      1m40.387s  + 3.199s
18.  Colin Edwards     Forward Suter-BMW         1m40.964s  + 3.776s
19.  James Ellison     Paul Bird Aprilia         1m41.394s  + 4.206s
20.  Danilo Petrucci   Ioda-Aprilia              1m41.486s  + 4.298s
21.  Ivan Silva        Avintia Inmotec-Kawasaki  1m41.490s  + 4.302s
http://www.autosport.com/news/report.php/id/99387

Rossi binnen een seconde, hele verbetering tov vorige week :)
 
#40
Gisteren de hele dag in Genk geweest bij KartingGenk. Was mee met m'n broertje en een klasgenoot van hem die voor een opdracht van school (fotografie) daarheen gingen. Ze hadden van te voren contact gezocht met een kartteam hier uit de buurt die daar ook aanwezig waren en via dat team en de organisatie kregen we drie gele hesjes en konden we gaan en staan waar we wilden :thumbup:

S'ochtends en begin van de middag daar ook mooi gebruik van gemaakt, heel gaaf om tijdens trainingen en races letterlijk in het circuit te staan :thumbup: Ik zal wat foto's plaatsen als ik ze doorgestuurd krijg. Ze hebben samen volgens mij 32GB volgemaakt in een dag tijd dus daar zitten vast wel mooie plaatjes bij.

Vlak voor twee uur ben ik naar de kantine gegaan en heb daar met heel wat anderen F1 gekeken, en s'middags op de tribune in het zonnetje de laatste 4-5 races gekeken :thumbup:

Willekeurig filmpje geschoten:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=ls3HbfQoLCY&feature=channel&list=UL&hd=1"]KartingGenk 13-5-2012 - YouTube[/ame]
 
Top