Overige Evenementen [Deel 8]

Tjello

Active member
Voorgaande jaren waren er ook geen details aan barge boards te zien toch? Dat was toen een aspect waar veel nadruk op lag.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
 

Markie

Senior Member
foto's van film dag waren er altijd, Merc en RBR die paar jaar geleden op de zelfde dag op Silverstone waren bv. Maar denk dat ze het gevoel hebben dat er meerdere mogelijkheden zijn voor de vloer en dat ze die idd zo lang mogelijk uit de windkanalen willen houden.

En de AMR21 in racing green, moet die kleur even met zonlicht zien en lijkt voor te borduren op de Merc, voor vleugel wel iets anders.









 

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Ja, de voorkant heeft absolut wat weg van mijn designs. De strepen op de achterkant dan weer niet. Ik had liever wat meer wit gezien en een streepje oranje om de balans wat recht te trekken. Maar het is wel een heel vreemd om te zien. :D
 
Aha. Nooit zo verdiept in de Formule E regels. Maar als ik het goed begrijp hebben ze dus een X kWh ter beschikking en als die op is dan kunnen ze niet meer rijden, ongeacht of er nog wat in de accu zit?

Dat is wel een goeie regel, want dan is het tenminste redelijk eerlijk als iemand's accu net wat minder is. Tenzij die accu's echt op de limiet zijn qua opgeslagen energie.
 

Markie

Senior Member
Ja dat klopt, is wel eens fout gegaan in het verleden met een wagen die ineens langzaam was, vandaar deze oplossing.

Wat er ook nog bij komt Joost is dat ze tijdens een SC fase weinig energie gebruiken (op kunnen laden), in vergelijking met normale rondjes. Om dat te compenseren halen de stewards aan het einde van de SC fase er x energie van af, afhankelijk van hoe lang SC.

Nu waren er 5 SC fases en laatste was 2 ronden voor het einde en ineens zat 1/2 veld zonder genoeg energie na die correctie en geen rondjes meer om zuinig te rijden en wat goed te maken.


Nyck zat de hele race goed en had 3% meer over, dus ook zonder de puinhoop had die goede kans op overwinning.
 
Die grap van energie weghalen omdat ze achter de SC hebben gereden had ik wel begrepen van je verhaal. Dan klopt de correctie regel van het verminderen van de energie na een SC situatie blijkbaar in de praktijk niet helemaal. Is natuurlijk ook moeilijk in een regel vast te leggen zonder dat je situaties krijgt waar er toch meer of minder energie beschikbaar is voor de rest van de race dan er anders zou zijn geweest.
 
Top