[PC] rFactor 2

Nu ik een nieuw stuur heb, moet ik hem natuurlijk uitgebreid kunnen testen en aangezien ik benieuwd was naar rFactor 2 heb ik vandaag de sprong gewaagd. Meteen de URD eGT mod (in de X-Mas sale) gehaald en een versie van Spa gedownload.
Velen lijken zo te zeuren over de graphics van rF2, maar ik begrijp niet helemaal waarom. Natuurlijk is het niet zo mooi als AC of pCars, maar de auto's zijn zeker even mooi als die in iRacing vind ik.
De circuits zijn wel beduidend minder qua graphics, maar ook dat verschilt wel een beetje van baan tot baan.

Anyway... ik kan niet anders zeggen dan dat ik de ervaring met de URD auto's echt van de bovenste plank vind! De auto's geven feedback in je stuur zoals ik nog nergens anders heb gevoeld. Licht driften, kleine schuivers, kerbs, noem maar op.. alles is zo levendig als maar kan! In vergelijking is iRacing dan wel een tikje klinisch.
Of het realistisch is dat is een discussie voor een andere keer, maar het zorgt wel voor een kicken ervaring! En als ik dan lees dat rF2 de enige sim is die gewoon een complete dag/nacht cyclus heeft, dynamische weerscondities en dynamsche grip door baanconditie veranderingen, dan valt me de mond alleen maar meer open.
Heel erg gaaf, en hier ga ik me vele uurtjes mee vermaken. :)
 
http://www.bsimracing.com/rfactor-2-available-on-steam-now/

rFactor 2 is vandaag gelanceerd op Steam. Ik zat net deze week al wat te testen met de demo en dan voornamelijk met de karts.

Is dit een aanrader om in het assortiment te hebben? Helemaal nu met een leuke aanbieding op Steam.
Wat zijn jullie ervaringen? Deze titel is uiteraard alweer een tijdje op de markt.

Mag ik een vergelijking maken met bijv AC of PC? Of is rFactor 2 van een ander soort kaliber?
 
Rfactor is een briljante sim, track krijgt meer grip naarmate er meer gereden wordt, wisselend weer, opdrogende lijn na regen. Maar heeft ook nadelen. Besturing kan per mod verschillen , graphics zijn matig, nog niet extreem veel extra banen.

Ik ben fan
 
Voor die 18 euro, heb je dan ook gelijk een jaar online of moet dat er los bij?
Ik denk dat je dat er los bij moet kopen, gezien de pagina op steam......

EDIT :

Tijdelijk in prijs verlaagd :

€ 17,99 > rFactor 2 = offline only (Betaal je dit dan voor 1 jaar??????)
€ 47,99 > rFactor 2 Lifetime = offline/multiplayer/no subscription required
€ 10,99 > Online Services = Adds 1 year multiplayer to offline
 
Last edited:

NS

Senior Member
Offline only is voor altijd, net als de lifetime (logisch). Voor offline + 1 jaar betaal je dus 28,98 en na 1 jaar moet je die renewen.
 

Markie

Senior Member
ISI gaat een partnerschap aan met het Nederlandse Luminis (o.a. Marcel Offermans) en gaat verder onder de naam Studio 397.

link: https://www.luminis.eu/blog/rfactor-2-gets-boost-isi-announce-partnership-luminis/

Gjon Camaj, Vice President of Image Space Incorporated: “We at ISI are very pleased to have found a partner that shares our enthusiasm and vision for the continued growth of rFactor 2. We look forward to working with Luminis to expand the reach of rFactor 2 both in Europe and beyond. After having worked with Luminis for some time and seeing their passion for motorsport simulation, this partnership was a natural next step. By leveraging each of our company’s individual strengths, we will be better able to serve our current customers and further expand our reach into the world of motorsports.”

Marcel Offermans, Luminis Fellow and Managing Director of Studio 397: “I am really excited by the opportunities that our partnership with ISI offers; rFactor 2 represents the best of breed simulator platform in the industry. Online simracing has been my longtime personal passion, so the opportunity to combine it with my business feels like a great privilege. By infusing the platform with some of our own technology we see great opportunities to accelerate development in general and specifically in the areas of competitions and training.”
The new partnership plans to release an ambitious roadmap for rFactor 2’s further development shortly; initial plans include improvements to the user interface, a DX11 based graphics engine including VR support and new propositions for strategic partners by the end of 2016, as well as increasing the frequency of new car and track releases.

Benieuwd wat hier uit gaat komen
 

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
The new partnership plans to release an ambitious roadmap for rFactor 2’s further development shortly; initial plans include improvements to the user interface, a DX11 based graphics engine including VR support and new propositions for strategic partners by the end of 2016, as well as increasing the frequency of new car and track releases.


Eerlijk gezegd vind ik het een beetje laat. Een nieuwe grafische engine is broodnodig. Sterker nog; Dat was al nodig vanaf het moment dat RFactor 1 te oud werd en RFactor 2 gereleased. De concurrentie ligt mijlenver voor als je het grafische geweld ziet. Van iRacing tot Assetto Corsa en Project Cars hebben ze het grafisch beter voor elkaar én geoptimaliseerd. VR Support is leuk, maar daar zou ik het eerlijk gezegd niet op zoeken, gezien de basis al heel veel werk nodig heeft. Nieuwere, officiële content misstaat bij geen enkele simulatie mits het een draagvlak heeft. Het is een goede zet en mooi dat een Nederland bedrijf zich daar mee gaat bemoeien. Ik hoop dat het iets gaat brengen, want concurrentie kan ansicht geen kwaad.


Ik ben benieuwd wanneer we de eerste wijzigingen gaan zien en horen. Laten we hopen dat ze een grote stap kunnen maken. :)
 
Top