[PC] rFactor 2

#41
Ik heb zelf niet zo'n moeite met torrents, gebruik ik ook voor het downloaden van de nieuwe builds van CARS. Scheelt hun weer veel bandbreedte.

Maar goed, ik ga nog maar ff aanzien of ik later rFactor 2 ga kopen. Vind de prijs nu te hoog voor een beta.
 

Neo-242

Senior Member
#42
Mijn eerste ervaringen (met de FR3.5 mod) zijn matig... het kan ook aan de instellingen van mijn stuur liggen, maar eigenlijk zou dat gemiddeld gezien wel goed mogen zijn van de start.
 
#44
Het is een beta natuurlijk en daar mag je misschien niet al te veel van verwachtten, toch had ik er meer van verwacht wat ik tot nu toe heb gezien.

Multiplayer gaat behoorlijk slecht, auto's verdwijnen en warpen verschrikkelijk. Op grafisch gebied vind ik het net rfactor 1, er zit nauwelijks structuur in het asfalt en gras en door de HDR (denk ik) is alles wazig, het mist iig de scherpte die bv iRacing wel heeft... (nou ben ik wel een iRacing-fan :D).

Sturen in de Megane is een feest en ook oude Formule auto's zijn leuk, de formule 3,5 daarentegen is nogal vaag...

Misschien is het onder de motorkap heel goed hoor en gaat de definitieve versie heel anders zijn, maar tot nu toe doet dit alles me heel erg aan rfactor 1 denken maar dan met een ander menu-tje.

Zeker nu ik net het laatste GTR3 screenshot heb gezien vind ik rfactor2 er maar gedateerd uitzien. Ook al is rfactor heel sterk mbt allerlei mods, de basis moet ook goed zijn.
 

Neo-242

Senior Member
#45
Ik raad iedereen aan te wachten met aanschaf tot het product volwassener is. Ik heb nu alle mods geprobeerd. Er zit een enorm verschil tussen de verschillende mods. De oude Formule wagens mod is het meest geavanceerd, betere graphics, geweldige besturing (ik vind het nog vele realistischer dan Grand Prix Legends), en geschifte banen (oud Monaco & Spa). de Megane mod rijdt heel leuk, maar ziet er niet uit, net als de F3.5 mod, die dan ook nog eens vaag rijdt. Naar die laatste keek ik het meeste uit, dus dat is toch wel een teleurstelling :( De Megane Mod & F3.5 mod zouden goed geweest zijn in een vroeg rFactor 1 tijdperk, maar niet in dit spel.

Voor de rest ervaar ik toch veel framerate problemen en grafische bugs.
Voor een beta had ik toch al een iets hoger niveau verwacht.

Het wordt natuurlijk gemaakt met heel weinig mensen, maar toch...
 

Peter

Senior Member
#46
Er is iemand, in zijn eentje, bezig met het scratch build maken van een moderne versie van Le Mans. De previews zijn nu allemaal nog in GTR2 maar het is de bedoeling dat wanneer het klaar is om het circuit ook voor rF2 uit te brengen. Ziet er echt heel goed uit! :thumbup:




Check ook zeker zijn blog: http://yetisaj.blogspot.com/

Daarnaast is deze persoon altijd op zoek naar fotomateriaal genomen langs het circuit, dus als iemand nog foto's heeft van de directe omgeving langs het circuit (gebouwen, adverts etc) misschien kun je hem een handje helpen!
 
#48
Als er meer mensen zijn die iets kwijt willen over de physics, graag! Sinds eind vorig jaar gestopt met iRacing, maar als rFactor briljante physics en goede weer-effecten blijkt te hebben overweeg ik m'n stuurtje weer van onder het stof vandaan te halen...
Na wat meer gereden te hebben denk ik dat je beter nog wat maandjes kunt wachten, als het je puur om de physics en weer-effecten gaat.

Dat laatste zit er al wel grotendeels in, maar er missen nog wat effecten (spray en regensruppels op de ramen bv). Ook lijkt er nog wel wat veel grip te zijn op een natte baan. Qua physics voelen eigenlijk alleen de classic formule wagens op dit moment best goed aan en Spa en Monaco zien er al ver gevorderd uit. De rest is nog een beetje mixed, maar er is zeker potentie.

Het voelt dus nogal.. beta :p
 
#54
Ik denk dat ze hem pas gaan uitbrengen als rFactor 2 echt uit is en niet voor de beta...
Denk het ook. Het mooie met de beta is wel dat ze alles al hebben kunnen maken en testen. Dus na de release van rFactor 2 zal het niet lang meer duren voor de mods komen :)
 

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
#55
Dat riepen ze bij het uitkomen van RFactor ook. Er waren heel veel teams bezig met de voorbereidingen van mods en daarna duurde het nog een langere tijd. Nu is het een feit dat er al een community bestaat en daarin is het een voordeel.

Al is en blijft RFactor qua opzet een rare game. Marketing technisch gezien. :)
 

Neo-242

Senior Member
#56
Sommige mods zijn jaren in ontwikkeling. De world series mod was bedoeld voor rfactor 1, maar kwam nu pas met de rfactor2 beta uit... Ik hoop alleszins dat de wsgt mod van betere kwaliteit wordt!
 

Peter

Senior Member
#57
Om een echt goede mod uit te brengen kost heel veel tijd... RMT heeft de tijd tussen hun eerste mod en het uitkomen van rFactor2 (en dat zijn nogal wat jaartjes geweest) gebruikt om alle modellen te maken, textures etc.. Dat is toch al een flinke klap van het werk en het feit dat ze steeds maar weer nieuwe wagens bijvoegen aan de line-up leken ze wat dat betreft tijd over te hebben... nu hebben ze de Beta in bezit en zullen ze eerst alle wagens over moeten zetten, ingame testen, aanpassingen doen, de hele mikmak.. Verder zal een en ander aangepast moeten worden aan de nieuwe engine, physics moeten uitgevogeld worden, sounds, maar ook op het gebied van modelling/texturing zal rFactor2 een aantal zaken anders doen en/of nieuw zijn, dus ik kijk er ook niet vreemd van op als het nog wel een jaar duurt voor dit soort grote mods uit gaan komen.

In alle jaren is er natuurlijk al ontzettend veel materiaal gemaakt, en modellen/textures van wagens en circuits kunnen waarschijnlijk redelijk makkelijk overgezet worden maar dan ben je er nog niet. Ik ben dan ook eerder bang voor slechte conversies die de eerste paar maanden gaan uitkomen.
 

Peter

Senior Member
#58


als we het toch hebben over hoe lang het duurt voor je iets goed af hebt, de mannen van VLM zijn inmiddels ook bezig aan hun eerste rF2 project :drool:
 

Bjorn

Senior Member
#60
Ziet er weer goed uit.

Ik snap alleen niet wat koeien, animated karakters en een vliegtuig toevoegen aan een race game. Goed, voor een demo filmpje is het leuk, maar als ik daar met een fikse snelheid langs/onderdoor raas zie ik ze echt niet.

Ik weet niet of je dat uit kan zetten, maar voor mij is dat toegevoegde waarde 0. En het vreet ook nog een render kracht.
 
Top